Nu mai faceţi tiki-taka, vă rog!

Lăsaţi-i pe profesionişti... Toată lumea vrea să joace tiki-taka, e o nouă modă acum printre echipele de fotbal din întreaga lume. Dar ceea ce face Barcelona e greu de copiat. Şi. oricum, o copie e tot o copie... Steaua se laudă că face tiki-taka... Dinamo, am văzut în ultimele meciuri că insistă să paseze, să paseze şi să tot paseze... Mai nou, la meciul cu Belarus, am adormit pe pasele înapoi ale lui Bourceanu şi Lazăr...

Fraţilor, tiki-taka nu înseamnă să plimbi mingea la centrul terenului, apoi să pasezi în spate la portar, cum fac echipele româneşti! Tiki-taka e un concept implementat la Barcelona de Pep Guardiola. Nici lui nu i-a fost uşor. A trebuit să-şi aducă fotbaliştii capabili să joace tiki-taka: Iniesta, Xavi, Messi, Villa, Pedro. Tiki-taka înseamnă să joci foarte rapid, din 1-2 atingeri ale balonului, întotdeauna pe poartă, întotdeauna pe centrul apărării adverse, pentru a o face pe aceasta să cedeze în primul rând psihologic şi apoi sportiv, în faţa valorii evident superioare a echipei adverse. Şi, la final, să vină lovitura fatală: o pasă uluitoare a geniului Xavi, urmată de o finalizare sigură a tripletei Messi, Villa, Pedro.

De ce Argentina nu joacă tiki-taka, chiar dacă-l are pe Messi? Pentru că Di Maria, Higuain sau Aguero nu se încadrează în peisaj. De ce Brazilia nu joacă tiki-taka? Pentru că acolo fentele şi execuţiile spectaculoase sunt marcă înregistrată Made in Brasil. Şi atunci, de ce ar încerca Piţurcă să joace tiki-taka? Sau Ilie Stan... Sau Ciobotariu...

Eu, unul, când le văd pe Steaua sau Dinamo, ori naţionala României, pasând la nesfârşit urât şi fără rezultat, îmi aduc aminte de Mircea Lucescu în anii '80 sau de Gâlcă, fotbalistul care a pasat toată viaţa lui numai în spate. Şi îmi vine să mă culc. Somnifer de cea mai bună calitate. S-a văzut că a fost somnifer şi pentru Moţi, Tamaş şi Pantilimon, în meciul cu Belarus. Aşa că, vă rog, nu mai jucaţi tiki-taka!

Comentarii

Geocer a spus…
La meciu cu Belarus, eu chiar m-am culcat. M-am culcat dupa golul lui Mutu, deci am dormit fericit. Abia a doua zi am aflat cat de rusinos a fost scorul si jocul.
Andrei Răduţu a spus…
Bine zis ! Cheers !
Canguru' a spus…
Se mai lăuda comentatorul că avem posesie bună. Şi? Am primit două goluri la cele trei faze de atac ale Belarusului.
marul a spus…
dom'le , da' stiu ca esti ocupat :)
nici de fotbal nu le mai arde

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!