Cu tricou de 20 de euro în optimi la Australian Open

Tenisul de azi este despre bani. Am învățat asta cu toții de la Simona noastră cea prețioasă. Ea nu joacă la Fed Cup fiindcă îi e frică să nu se accidenteze, ea nu joacă la București, fiindcă trebuie să ia Porschele lui Țiriac de la Stuttgart, ea nu joacă la Olimpiadă pentru culorile țării, fiindcă îi e frică de țânțari (aiurea, voia să fie în formă la US Open, unde a ajuns până în sferturi și a luat fo 425 dă mii de euro).

Și totuși, mai apare câte un nebun care vine să joace de plăcere! Ultimul mohican este un britanic despre care nu am mai auzit niciodată până la Australian Open, cu toate că e în circuitul profesionist din 2006 şi a ajuns până pe locul 51 ATP.

Daniel Evans a explodat la începutul acestui an, când a jucat și a câștigat prima sa finală la profesioniști, la Sydney. Acum, la Australian Open i-a luat la rând pe favoriți, doar în ultimele două tururi trecând de Marin Cilic și de Bernard Tomic.

Recunosc că meciul cu Cilic nu l-am văzut, dar Eurosport dădea highlight-uri din când în când și am rămas puțin interzis, văzând cât de frumos joacă acest tip. Astăzi, însă, m-am uitat la aproape tot meciul cu australianul Tomic. Primul lucru care mi-a sărit în ochi, și care m-a făcut să rămân în fața televizorului, a fost ușurința și plăcerea cu care Evans lovește mingea. Fără trac, fără nervi, parcă ar juca un meci demonstrativ sau o partidă cu prietenii, în Ștrand! Loburi peste loburi, lovituri în cross, stopuri la fileu, ce să mai, arsenalul unui tenismen elegant. Nu tu încrâncenări, nu tu serve de 250 de km/h, nu tu lovituri cu ghiotura!

Eh, și cum stăteam eu așa și mă uitam la Evans, îmi sare în ochi un lucru: bă, îmi zic, ăsta are tricou fără logo pe el! Mă uit și la pantaloni, și aceia fără logo! Şosetele... albe! Deci, practic, omu' s-a îmbrăcat din piață ca să vină la Australian Open și să dea de pământ cu vedetele tenisului mondial! Doar adidașii erau de la Nike, dar cine știe dacă erau originali sau fake...

Culmea e că la interviul cu Jim Connors de după meci, Evans chiar a glumit pe seama echipamentului său, atunci când a fost întrebat dacă speră că sponsorii se vor bătea pentru semnătura lui... Simpatic, britanicul a spus că tricoul e de 20 de euro și că are două, nu credea că are nevoie de mai multe 😂😂😂. Iar celălalt e spălat, dar o să-l ia la meciul următor.

By the way, omul a câștigat până la sfârșitul anului 2016 vreo 900 de mii de dolari în total, în cei 11 ani de participări la turnee, atât din meciurile de simplu, cât și din cele de dublu. Deci vreo 80.000 de dolari pe an, ceea ce s-ar traduce în vreo 4.000 de dolari pe turneu, dacă a jucat 20 de turnee... Deci dați-vă seama că omul nu și-a scos nici măcar cheltuielile în toți acești ani, ce sponsor să se înghesuie pentru el!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!