Recordul mondial al celor de la Samsung


În războiul lor continuu cu cei de la Apple, coreenii de la Samsung au realizat un nou record mondial, unul imbatabil, chiar, aș zice! Culmea este că ei habar nu au de performanța senzațională pe care au realizat-o, a trebuit să apară un neica nimeni din România (adică eu) ca să observe! Poate mă aleg și eu cu ceva pentru treaba asta, mai știi?

Aseară, în prag de culcare, nu am ce face și intru pe prezentarea oficială a smartwatch-ului Samsung Galaxy Gear S, gadget pe care l-au lansat în august 2014. Știu, a trecut ceva timp până când am descoperit recordul mondial, nu? Dar dacă abia acum mi-a trecut prin cap să îmi cumpăr și eu unul... Buuun... Și mă uit eu la prezentarea filmulețului de pe youtube, când îmi sare în ochi o chestie.

Fixist și perfecționist cum sunt, poate și din cauză că timp de mai bine de trei ani am fost mintea limpede a cotidianului TOP, imediat observ o greșeală într-un text sau o inadvertență într-o prezentare. Ce să-mi faci, deformație profesională...

Dar să revin... Mă uitam eu la nenea ăsta care aleargă cu smartwatch-ul la mână, monitorizându-și performanțele și bătăile inimii, când îmi sare în ochi timpul pe care l-a înregistrat: 31 de minute și 3 secunde pe 13,26 km alergați. Hmm... Mai întâi m-a intrigat, fiindcă eu, după 5 ani de jogging, scot timpul de 31 de minute în vreo 6 km alergați. Apoi m-a frapat, când mi-am dat seama că nenea ăsta din reclamă aleargă de două ori mai repede decât mine, în condițiile în care nici eu nu sunt vreun melc. Și nu în ultimul rând, m-a enervat când am realizat că nu e posibil să aibă un pas de 2 minute și ceva pe kilometru (adică la jumătatea pasului de alergare pe care îl am eu). De ce spun asta? Fiindcă un pas de alergare de 2 minute și ceva este pas de alergare de record mondial de atletism.

Și apoi mi s-a aprins beculețul: ce-ar fi ca idioții ăștia de la Samsung să nu fi realizat că în reclama lor au făcut o mare gafă? Adică timpul pe care ei pretind că l-ar fi realizat tipul din reclamă să fie mai bun chiar decât recordul mondial la 10.000 de metri!!!

Normal că am luat o foaie de hârtie, un pix și un calculator și am început să fac calcule. Și, ce să vezi? Exact cum am intuit! Samsung a realizat un nou record mondial la 10.000 de metri!!! 

Raționamentul e acesta: actualul record mondial la 10.000 m aparține ethiopianului Kenenisa Bekele și a fost realizat acum 10 ani, deci nu e chiar un timp pe care să-l iei la mișto. Bekele a scos la concursul Diamond League de la Roma timpul de 26:17,53. Asta înseamnă că el a alergat cu o viteză medie de 6,34 m/s (sau 22,82 km/h).

Tinerelul ăsta din reclamă cică a scos 31:03 pe 13,26 km, adică ar fi alergat cu o viteză de 7,11 m/s (sau 25,60 km/h)!!! Deci, după cum se vede, un amator amărât care iese dimineața pe burta goală și aleargă pe coclauri, urcă scări și traversează linii de cale ferată, înainte ca să meargă la birou și să se înfunde într-un scaun comod pentru toată ziua, îngurgitând un prânz hipercaloric format din orez și mâncare chinezească (asta ca să nu zic burgeri cu Cola), așadar acest amărât aleargă muuult mai repede și mai bine decât un atlet profesionist, cu o întreagă cohortă de specialiști în nutriție, medicină și antrenamente, care evoluează pe o pistă super-rapidă într-o cursă cu iepuri și premii de 25.000 de dolari!!!

Interesant, nu? Doamne, Dumnezeule, unde îi poate duce pe unii dorința de a demonstra că sunt mai buni decât concurența! Acum să ne așteptăm la o replică a celor de la Apple, nu? Nu pot să facă și ei un record mondial din poignet?

PS - Tot din calcule, reiese că recordul mondial al celor de la Samsung ar fi undeva pe lângă 23:43,00, adică ar fi cu vreo 2 minute și jumătate mai bun decât cel al lui Kenenisa Bekele!!! Well done, Samsung!

Comentarii

EmaPirciu a spus…
Bekele n-avea Samsung d-asta ca e din Etiopia unde e saracie. Daca avea, altul era recordul. Ai Samsung, alergi ca gandul, asta era ideea 😊

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!