Chivu DA, Mutu BA!


Dezastrul de la Belgrad, urmat de dezvaluirile despre escapadele lui Mutu au nascut, asa cum era de asteptat, multe si interminabile discutii cu privire la oportunitatea renuntarii la titularii de drept de la National, Mutu si Chivu. Ca orice microbist care a suferit foarte mult sambata seara, imi dau si eu cu parerea...

Domne, idiotul de Mutu ar trebui lasat pe dinafara. De mult am spus ca nu mai vrea sa continue la Nationala, in ultimele meciuri din mandatul lui Pitzi si in primele ale lui Junior a facut tot posibilul sa se dea ranit. Or, daca nu vrea el sa vina cu placere la echipa care ar trebui sa-i faca cinste, de ce sa-l obligam? Dragoste cu de-a nu se face, s-a vazut la Belgrad cum s-a comportat, asta pentru ca am insistat cu totii sa-l avem in lot. Mi-e drag Mutu, e pitestean de-al meu, il stiu de mic copil, dar copil a ramas... N-are minte de profesionist! Deci, daca ar fi dupa mine, nu l-as mai chema pe Mutu la Nationala. Ar fi o lovitura dura pentru el si, la cum il stiu, sigur s-ar ambitiona pentru a ne demonstra tuturor ca merita un loc in noua Nationala a Romaniei. Pe de alta parte, vorba lui Nicu Gheara, daca o incepe Mutu si o da 2-3 goluri pe meci la Fiorentina, atunci Razvanel va fi obligat sa-l selectioneze, altfel i se urca Romania in cap!

In schimb, de Chivu nu am nicio indoiala. Am vazut ca dupa esecul de la Belgrad el a fost mai criticat decat Mutu! Cum e posibil asa ceva? Mie Chivu imi inspira cel mai inalt grad de profesionalism, o viata sportiva exemplara, o viata de familie echilibrata si o responsabilitate maxima pe teren, fie ca joaca pentru Inter, Romania sau pentru diverse campanii de publicitate. Pai in timp ce el isi rupea picioarele si isi dadea sufletul la Paris, cu Franta, Mutulica se distra la antrenamentele Fiorentinei, dandu-se lovit la Nationala. Pai e corect sa se faca o asa comparatie? Nu pot uita imaginea cu Cristi in minutul 88 al meciului de pe St. Denis cand, dupa ce a respins in cadere o minge, a ramas cateva secunde la pamant, a scos limba, a zambit si s-a ridicat, pentru inca un asalt al francezilor.

Dezastre s-au mai intamplat. Si la noi, si la altii... S-a uitat asa de usor cum am demolat noi Germania cu 5-1? Credeti ca lor le-a picat bine? S-au ridicat din critici si au mers mai departe, iar acum uite unde sunt! Spaniolii ajunsesera rau, la fel si francezii (nici acum nu-s departe). Chiar daca nu au pierdut cu 5-0, tot looseri sunt si suedezii, cehii, bulgarii, polonezii, croatii, cu totii au ramas acasa pentru acest Mondial. Si? Moare cineva?

Important este cum gestionam insuccesul. Daca o facem in stilul pur traditional romanesc, bascalindu-ne un an de acum incolo, ajungem pe urmele ungurilor! O sa uitam cand am fost ultima oara la un turneu final... Asa ca sa-i dam credit lui Razvan Lucescu in continuare (eu unul nu cred in el), pe Mutu sa-l lasam un pic sa se odihneasca, iar pe Cristi Chivu sa-l incurajam, pentru ca merita!

PS - Poza facuta de Cosmin Dan la EURO 2008, Romania - Franta

Comentarii

CreveteL a spus…
Dupa parerea mea Chivu are o alta mentalitate , are o familie , este la casa lui , linistit.Asa ar trebuii sa fie si Mutu , pentru ca si el are o familie , 3 copii , un copil din prima casnicie.Ar trebuii sa fie mai interesat de viata lui , si nu sa isi bata joc de 22 milioane de oameni . Mutu are si el o varsta , cluburile si prostiile probabil ca nu iau iesit din cap , dupa cazul Chelsea . Razvan ar proceda cel mai corect daca nu lar mai chema pentru o vreme la nationala ! Sunt multe voci care spun ca Adi nu este de inlocuit , parerea mea ca el poate fi inlocuit , este un Tanase , un Costea , care il pot suplinii pe ''smecherul'' nostru
Canguru' a spus…
Au fost si altii care au renuntat la vedete. Exemplul cel mai clar este al francezilor, in doua randuri: mai intai cu Ginola si Cantona, dar in 5-6 ani au devenit campioni mondiali, acum cu Ribery, care joaca din ce in ce mai rar.

Chivu e alta facatura, se vede ca lui ii pasa, ca se consuma psihic pe gazon, da totul din el
Andrei Răduţu a spus…
La noi e totusi un fenomen ciudat...

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!