JURNAL DE CĂLĂTORIE (1): Stockholm

Primăvara asta am avut norocul să îmi trec în jurnalul de călătorie câteva destinații europene interesante, dar de fiecare dată m-am dat cu altceva și nu am apucat să scriu despre ele. Între 1-5 aprilie am vizitat Bruxelles, Amsterdam și Dortmund, principalele atracții fiind meciurile de fotbal Ajax - Feyenoord și Borussia - Hamburg. Îmi doresc foarte mult să scriu despre aceste experiențe, fiindcă sunt o mulțime de lucruri de povestit, dar probabil o voi face după ce mă voi întoarce de la Stockholm.

Recent am primit vestea cea mare că UEFA mi-a acceptat cererea de acreditare media la finala Europa League, care va fi găzduită de stadionul Friends Arena, din Solna (suburbie a Stockholmului). Bucuria a fost imensă, mai ales că una dintre finaliste este echipa mea de suflet, Ajax Amsterdam. Iar când oponentul se numește Manchester United, nu cred că mai trebuie spus cât de interesant va fi meciul.

De obicei, când îmi propun să merg la un meci dintr-un campionat european, îmbinând utilul (fotbalul) cu plăcutul (călătoriile), îmi fac planurile din timp. Îmi cumpăr biletele de avion cu cel puțin trei luni înainte, ca să le prind ieftine, îmi rezerv hotelul sau Airbnb-ul tot din vreme și tot din același motiv, îmi achiziționez cartelele și biletele de tren și autobuz, studiez harta metroului orașului respectiv și îmi fac o listă cu principalele atracții turistice, pentru a ști ce voi vizita.

Numai că acum, primind acreditarea cu doar o săptămână înainte de finală, nu am apucat să cumpăr mai nimic. Așa că am ajuns să experimentez și fenomenul Last Minute. Biletele de avion le-am prins ca dracu, cu sosire în Stockholm Arlanda și plecare spre București din alt aeroport metropolitan, Stockholm Skavka (distanța dintre ele este de vreo 100 km). Mă duc cu BlueAir, mă întorc cu Wizzair. Măcar mă bucur că nu m-au rupt de bani, pe Tarom sau alte companii biletele erau și de 4 ori mai scumpe.

Dar problemele întâmpinate la transport sunt nimic față de cele de la cazare. Airbnb-ul era 98% dat, gradul de ocupare în hoteluri fiind și el la 90%. Cu alte cuvinte, la o primă vedere o cam pusesem! Panică, panică! Nu aveam unde să stau. Camere la hotel mai erau doar cu 1.000 de dolari pe noapte, deci Doamne Ferește! Eram atât de nervos și stresat încât nu am adormit decât pe la 4 dimineața, căutând soluții. Eram nervos în primul rând pe mine, fiindcă în momentul în care am trimis cererea de acreditare (prin luna februarie), puteam să fac și o rezervare pe Booking, fără plată și cu posibilitate de renunțare, în cazul în care nu se concretiza plecarea. Până la urmă, mi-am setat alertă la Booking pentru cazul în care se eliberează niște camere, și norocul mi-a surâs: am găsit două nopți la un hotel și altă noapte la alt hotel :)))))) Interesant, nu? Norocul a fost că hotelul unde voi sta două nopți se află la doar patru stații de metrou de stadion, pe aceeași linie, iar hotelul unde voi sta o noapte este la o aruncătură de băț de un muzeu pe care mi l-am trecut pe To Do List.

Din fericire, se pare că nu mă voi plictisi în Stockholm, măcar asta... Pe lângă marele eveniment la care o să ajung, finala Europa League dintre Ajax și Manchester, o să am o grămadă de alte lucruri de făcut. Deja mi-au făcut cu ochiul Muzeul ABBA, superba insulă Djurgarden, un muzeu în aer liber cu grădină zoologică, muzeul fotografiei Fotografiska și numerosele cheiuri, pe care sunt ancorate sute de iahturi și vase.

Însă, deși nu este în circuitul turistic al orașului, cel mai mult îmi doresc să calc pe urmele personajelor din trilogia Millennium ("Bărbați care urăsc femeile", "Fata care s-a jucat cu focul", "Castelul din nori s-a sfărâmat"), care m-a fascinat enorm în urmă cu 6-7 ani, și despre care am scris chiar aici pe blog de câteva ori:
- Suedezii beau cafea, umblă goi și iubesc curvele
- The Girl With a Dragon Tattoo
Vreau să merg pe strada unde locuia jurnalistul Mikael Blomkvist, să vizitez impozantul apartament al hackeriței Lisbeth Salander, să ajung la redacția ziarului Millennium și să beau o cafea pe una dintre terasele de pe Lundasgatan și Hornsgatan.

- va urma (episodul 2 s-ar putea să-l scriu din aeroportul Otopeni) -

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!