Pic in jos...

Pic in sus, Pic in jos... Cam asta ar fi trend-ul firmei unde am lucrat cu placere timp de cinci ani. In doar cateva luni, marele Pic a luat-o in jos rau de tot, si se pare ca se indreapta in mare graba spre cel mai mare faliment din Romania post-decembrista, asta daca nu cumva fratele Penescu nu va vinde rapid ceea ce a mai ramas din concernul care acum un an parea a fi indistructibil.

Am primit recent, de la cineva, vestea ca rafturile de la Pic sunt goale! Cum nu mai trecusem pe acolo de vreun an (apropo, nu mai recunosteam nimic, pentru ca de la extindere eu nu am mai intrat in hypermarket), nu prea am crezut zvonul. Bun, mi-am zis, o fi ca la Carrefour sau Auchan, cele frecventate de mine, care se confrunta cu vanzari mai slabe si clienti mai putini, dar sa bata vantul nu cred...

M-am urcat in masina si m-am dus ieri in vizita, ca bani oricum nu aveam la mine. Fratilor, ce-am vazut e de domeniul filmelor thriller! "Casa bantuita" e titlul care s-ar potrivi cel mai bine hyper-ului care pe vremea mea era plin de n-aveai loc de parcare sau sa te strecori la case! In tot magazinul, la ora 13, eram singur! Doar eu si putinii angajati... Marfa - aproape deloc! Standurile de la electronice sunt cu praful pe ele, fara LCD-uri, plasme, fara Home Cinema-uri si altele... Un stand intreg de 10 metri, sau cat o avea, era doar cu cornulete 7Days! Coca Cola se gasea pe trei standuri si doua insule, asta doar pentru a masca lipsa marfii! Vitrinele cu congelate sunt goale, iar pestele oceanic de la cutii e aproape inexistent! Nu mai vorbesc de harababura in care se prezinta marfa, semn ca pe raft soferii de tir pun produsele! IN-CRE-DI-BIL!!!

Intr-un fel ma bucur ca s-a ajuns aici, pentru ca politica lui Penescu a fost tot timpul falimentara. Toti finii si taranii pusi de el la conducere, fara a avea nici 10 clase, veniti de la Lunca Corbului ca sa conduca o firma ce se dorea cu expansiune occidentala, nu au facut altceva decat sa profite de salarii excelente si sa priveasca la mersul din inertie al unui sistem construit perfect de niste tineri entuziasti din Bucuresti. De asemenea, indepartarea celor mai valorosi oameni din conducere a contat si ea foarte mult, pentru ca in astfel de momente de criza nu are cine sa ia decizii bine fundamentate. Si nu in al treilea rand, ceea ce i se intampla lui Cornel Penescu este un factor important in decaderea Pic-ului.

Intr-un fel imi pare rau, fiindca tot ce construisera "picii" fusese facut pe munca de jos, nu neaparat cinstita, dar munca grea. Dar, asa e cand te ridici si uiti de unde ai plecat. Degeaba pot sa-mi spuna apropiatii ca nea Cornel era tot "de-al nostru", cu fasolea si carnatul in mana, si cu "mamica" la petreceri exclusiviste... Eu am urmarit evolutia lui Cornel si am vazut la ce nivel de megalomanie ajunsese! Gigi Becali, idolul lui dintotdeauna, deja parea a fi ramas in urma la zeci de ani lumina! Corleone arunca sute de mii de euro pe placeri proprii, dar nu facea niciun act de caritate, ceea ce demonstreaza, din punctul meu de vedere, sfidarea pe fata a prostimii! Si prostimea s-a rasculat... Chiar Gigi Becali i-a tras-o, cand a spus ca el a iesit de la puscarie pentru ca a avut presa de partea sa si a facut foarte multe acte de caritate, a dat milioane de euro la biserici si la oameni, in timp ce Penescu era strans la punga! A zis-o cand a fost la Colibasi ultima oara...

Va dat seama ca o asemenea decadere este subiect de discutie! De fiecare data cand ma intalnesc cu cineva cunoscut, barfim Pic-ul si pe nea Cornel! Se spun diferite versiuni despre arestarea lui Penescu: ca i se trage de la Base, sau de la Cora, sau de la Metro, de la DNA-ul criticat in ziarul TOP si la televiziunea ARGES TV sau de la PD-L, pentru ca a sprijinit PNL-ul... Nu se stie exact, cert e ca Penescu a facut multe greseli si acum le plateste. Sa vedem cat de scump... Iar daca afacerile merg atat de prost precum am vazut eu ieri la Pic, atunci mai bine ar vinde afacerea chiar si pe nimic si ar fugi in Bulgaria, fiindca nu mai e de stat aici! Baietii cu ochii albastri stiu de ce...

Comentarii

Geocer a spus…
N-am mai trecut de multa vreme pe la PIC, dar te cred. E clar ca au dificultati financiare, iar furnizorii au "simtit" treaba asta, asa ca nu le mai dau produse decat cu banii jos. Nasol ! Intr-adevar, cea mai buna solutie ar fi sa vanda cat mai repede, pana nu se duce dracului de tot.

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!