Dinamo - Steaua, ora adevărului

Se apropie singurul meci care contează pentru suporterii celor două mari echipe: Dinamo - Steaua. Este derby-ul orgoliilor, indiferent de poziţia ocupată la momentul respectiv de cele două formaţii bucureştene. Faţă de meciul tur din campionatul trecut, cel de pe Ghencea, Dinamo este acum favorită pentru că are un început de campionat mult mai bun. Târâş-grăpiş, fără să impresioneze, câinii s-au instalat destul de confortabil pe primul loc şi au acum ocazia să se distanţeze la 9 puncte de Steaua, CFR şi Rapid!

Am intrat şi eu în atmosfera derby-ului şi, ca orice dinamovist înfocat, vreau să bată ai mei. Pe de o parte sunt încrezător, dar pe de o parte şi temător. Am să spun mai jos în ce mă bazez pentru o victorie a câinilor mei şi de ce mi-e teamă.

DE CE MI-E FRICĂ
1. De Neaga! În ultimii ani, doar doi jucători de la Steaua au făcut meciuri mari contra lui Dinamo: Neaga şi Cristocea. Cei doi, pentru mine, sunt adevărate pieze rele, stelişti adevăraţi care-şi dau sufletul împotriva lui Dinamo. Din fericire, de Cristocea am scăpat, dar a venit Dorinel şi l-a chemat înapoi pe Rică. Bună mişcare a lui Dorinel, trebuie să recunosc!
2. De Dorinel! Teoretic, nu de antrenorul Dorinel Munteanu mă tem, ci de faptul că Steaua şi-ar putea reveni din pasa foooooarte proastă prin care trece tocmai acum, cu schimbarea antrenorului. Sunt 99% convins că Dorinel nu va face treabă la Steaua pe termen scurt, mediu sau lung, este prea lipsit de personalitate. În continuare, antrenorul în Ghencea va fi Becali, cel care era bossu' lui Dorinel şi pe vremea când Neamţu' antrena pe CFR, FC Argeş şi FC Vaslui. Dar este destul de probabil ca instalarea lui înaintea meciului cu Dinamo să creeze şocul dorit.
3. De absenţele lui Rădoi ŞI Ov. Petre. Cei doi pe care mulţi îi văd oameni importanţi în angrenajul Stelei sunt de fapt doi fotbalişti mediocri, limitaţi. Chiar aş fi vrut să fie în teren sâmbătă, pentru că Dinamo a făcut meciuri mari când cei doi au jucat. Din păcate citesc că sunt accidentaţi şi s-ar putea să nu joace. Damn it!
4. De Rednic! În acest campionat, Rednic nu a trimis niciodată în teren echipa pe care eu o consider ideală la Dinamo! Nu sunt eu mare antrenor, dar parcă aş vedea o altă aşezare a lui Dinamo. Bine, acum nici nu cred că gândesc eu mai bine decât Puriu', mai ales că el a tot adunat puncte, dar poate şi din acest caz echipa nu merge la potenţial maxim. În acest moment, eu aş trimite în teren echipa: Lobonţ - Blay, J. Cesar, Tamaş, Diabate - Torje, Diakite, Ad. Cristea, Mitea - Dănciulescu, M. Niculae. Dar parcă îi văd iar în echipă pe Ropotan, pe Izvoranu, pe Boştină, poate şi pe mortu' de Goian...
5. De arbitrul brichetă Nu pot să cred! CCA l-a desemnat arbitru pe Deaconu, stelist înfocat şi cel care l-a ajutat pe Jiji să câştige nemeritat în Giuleşti, în celebrul "caz bricheta"! Doamne! Arbitrul ăsta, n-am nimic cu el, dar nu ar mai fi trebuit în viaţa lui să mai conducă un meci al Stelei! Are eticheta pusă! Şi îl trimite şi la derby-ul cu Dinamo... Oare nu mai e logică deloc în fotbal?

DE CE NU MI-E FRICĂ
1. De străinii Stelei! Steaua în acest moment e o glumă proastă, o imitaţie fără valoare a CFR-ului. Marii strategi au adus în Ghencea paraşute de jucători străini, lăudaţi şi para-lăudaţi de presă şi de stelişti. Singurul care are o valoare cât de cât e Zapata, dar şi el s-a molipsit de mediocritatea pe lângă care trăieşte. "Marele" Dayro nu e decât un Doman umflat de presă, un jucător care probabil la fotbalul în sală ar fi campion mondial. Păi Dică avea 10 clase peste el! Semedo e Speedy-Gonzales din desene animate, Toja ar lustrui banca la Steaua II Buzău, Kapetanos e un fel de Giannopoulos în atac (Penescu ştie!), iar singurul care mai mişcă ceva e, paradoxal, Arthuro după părerea mea!
2. De jocul Stelei. Nici Dinamo nu are un joc strălucit, dar Steaua e chiar penibilă! Să dai gol în ultimul minut cu Braşovul, cu Bistriţa şi cu Otopeniul ca să eviţi nişte tragedii imense, să faci egal acasă cu Otopeni şi Buzău e o mare performanţă! Şi dacă vrei, e greu să-ţi reuşească!
3. De "fanii" Stelei. Bine că s-a gândit Jiji să intre în război cu fanii Stelei! =)) Păi aceştia erau singurii care jucau la Steaua de multe ori, pentru că din elanul lor echipa mai strălucea din când în când... Abia aştept să-i văd pe copiii de grădiniţă aduşi încolonaţi în Groapă de nenea Argăseală şi coordonaţi de nenea Zmărăndoiu =)).
4. De românii Stelei. Hai să zic cine e fotbalist la Steaua: Goian, Ogăraru şi, din când în când, chiar foarte rar, Bănel şi Lovin. În rest mă piş pe mine de râs când aud de Petre Marin, de Pleşan, de Stancu şi alţii...
5. De Jiji. Prin tot ceea ce face, e o ameninţare pentru Steaua, nu pentru Dinamo sau alte echipe...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!