Generaţia McDonald's




... în arbitraj...

Azi se încheie sezonul fotbalistic început vara trecută, cu finala Cupei României dintre CFR Cluj şi FC Vaslui. Cu multe dezamăgiri, în ceea ce mă priveşte, dar sunt obişnuit, probabil că ar fi o surpriză să mă mai bucur şi eu din când în când. Dar nu eu sunt important. Acum vreau să vorbesc despre o anumită persoană. O persoană pe care sunt mândru că o cunosc şi că ne reprezintă atât de bine.

Este vorba de arbitrul asistent de pe lista FIFA, piteşteanul Eduard Dumitrescu. Delegat în ultimii doi ani, adică de când a făcut saltul pe lista cea mare, numai la derby-uri, Edi nu a greşit niciodată! Este, cred, singurul arbitru din România despre care nu s-a scris vreodată că ar fi gafat, intenţionat sau nu, că ar fi avut nu ştiu ce combinaţii, sau altele... Să nu uităm că recent a luat o decizie extrem de importantă, a semnalizat centralului cotul lui Alcantara (CFR Cluj), acesta fiind eliminat la scorul de 2-0 pentru Craiova! Nimeni nu a zis nici pâs, cu toate că CFR putea pierde campionatul pe această decizie! Dar dacă a fost corectă... Ce contează importanţa ei? Edi a dat dovadă încă o dată că este o persoană extrem de serioasă, care-şi face treaba cu cel mai mare profesionalism posibil.

Am avut ocazia să-l cunosc personal atunci când am făcut un articol cu accidentul teribil din care a scăpat cu viaţă cu foarte mare noroc. "M-am născut a doua oară", mi-a zis atunci Edi, şi probabil că de atunci ţine să-i mulţumească destinului în orice clipă, să nu-i pară rău acestuia că a intervenit "sus" ca el să trăiască atunci.

De atunci, mă întâlnesc foarte des cu Edi la McDonald's, acolo unde lucrează. Şi, ca toţi angajaţii Mac-ului, este de o politeţe exagerată. Indiferent ce treabă are sau cât de ocupat e el sau eu, vine şi mă salută cordial, vorbim 2-3 chestii despre fotbal, apoi îşi vede de lucru şi mă lasă să mă simt bine la Mac. Sunt convins că aşa cum se poartă la serviciu, aşa este şi în viaţa reală, aşa e şi în arbitraj. Şi atunci, cum să nu îl admiri pentru ceea ce face? Poate că ar trebui să avem mai mulţi arbitri români angajaţi la McDonald's, şi atunci arbitrajul nostru s-ar curăţi mai mult ca sigur!

De ce am scris acest articol? Pentru că azi este delegat la finala Cupei, mi-a spus-o chiar el săptămâna trecută. I-am urat succes personal, dar şi acum. Şi să o ţină tot aşa, să-l vedem într-o finală Europa League sau la un turneu final, pentru că merită.

Comentarii

silavaracald a spus…
Fain! În sfârşit un articol pozitiv despre arbitrajul românesc. felicitări! :)
Canguru' a spus…
Da, chiar e o raritate! Si miercuri seara, la finala Cupei, a fost impecabil.
Ceea ce e in plus de admirat la Edi este faptul ca nu s-a lasat angrenat in caracatita lui Penescu, care a tras in jos o multime de arbitri si de oameni de fotbal.
EmaPirciu a spus…
lasa asta. Nu ne-ai zis nimc despre concursul de la Kiss FM... ce zici? te bagi? plecu cu Erika la concert?
Canguru' a spus…
Ema, habar nu am despre ce vorbesti! Ce concurs, ce concert? Si orice ar fi, as pleca oriunde, chiar si pe Marte. De fapt, mai ales pe Marte!
EmaPirciu a spus…
La Hannah Montana :P

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!