Ce e cu voi, oameni buni?

De mai bine de o lună observ pe canalele de televiziune româneşti o neîncetată jale despre sărăcia în care se zbate românu' de rând. Am fost martorul unor revolte în direct, al unor bocete ale pensionarilor ameninţaţi cu reducerea pensiilor, al refulărilor bugetarilor de lux, al demagogiei vecine cu scârba din partea politicienilor şi tonomatelor... Am văzut oameni disperaţi că vor muri de foame dacă acest Guvern pune în aplicare reformele şi eram pe punctul de a cădea şi eu în depresia lor. Că suntem săraci, ştiu, dar că suntem proşti (ca neam) mi-a fost reconfirmat din plin în seara de 30 iunie.

Din muritorii de foame, din săracii lipiţi, din amărâţii care-şi vor tăia venele începând cu 1 iulie 2010, românii s-au transformat într-o singură seară în bogaţii României. Cei care se plângeau că nu vor mai avea ce băga în gură au făcut cozi la supermarketuri şi au cheltuit zeci de milioane de lei de familie pentru provizii sau au stat la benzinării jumătăţi de ore pentru a face plinu' mai ieftin! E incredibil câtă prostie pe aceşti oameni, nu încetez să mă minunez de cât de îngălaţi în neştiinţă, de cât de hei-rupişti sunt aceşti conaţionali ai mei, cât de mult se conduc după spiritul de turmă!

Probabil că vă daţi seama despre ce vorbesc. Despre aprovizionările făcute înainte ca TVA-ul să crească cu cinci procente. Din câte îmi dau seama, s-au făcut cumpărături mai multe decât de Paşti şi de Crăciun când, atenţie, oamenii îşi pregătesc bugetele cu mult timp înainte. Asta ce înseamnă? Că românii au bani! Şi atunci de ce se mai plâng, de ce atâta teatru? Nu o să înţeleg niciodată mentalitatea acestui popor!

Am fost întâmplător să cumpăr mâncare de pisici în Kaufland şi am văzut cozi imense şi aglomeraţie extrem de mare, oameni care certau pe bucăţi de carne, carne ce dispărea subit din galantare, pe pui, pe zahăr şi pe apă! Apoi, seara, fiindcă trebuia să plec în creierii nopţii undeva, am fost să alimentez, dar nu din dorinţa de a lua benzina mai ieftin, ci pentru a nu risca să rămân fără benzină în dimineaţa de 1 iulie. Coadă la greu, şi toată lumea făcea plinul!

Azi, neavând ce face, am calculat ce economii au făcut românii. A luat un singur exemplu. Văzusem o familie de cunoscuţi care veniseră în Kaufland cu trei cărucioare! Să fac precizarea că e o familie normală din punct de vedere financiar, care-l urăşte pe Băse şi care se plânge mereu că nu are bani. Un cărucior era plin cu baxuri de apă minerală: 10 baxuri (60 de sticle de 2 litri). Pentru că au auzit ei la ştiri că se vor scumpi toate, s-au gândit să facă provizii şi de apă, fiindcă apoi se scumpeşte! Dacă pun preţul de 2 lei la fiecare sticlă, înseamnă că scumpirea ar fi trebuit să fie de 10 bani! Adică toată economia ar fi fost de 6 lei! Dar pentru această economie, familia asta de cretini a cheltuit 120 de lei!!! Pe apă!!! Şi ziceţi că românii nu au bani? Şi vreţi să vă mai zic ceva? Apa minerală nu s-a scumpit, am trecut azi şi am verificat!

Doamne Ajută că mai există ProTV şi TVR! Am văzut astă seară o ştire pe Pro în care au calculat ăştia că TVA-ul va scoate românilor 100 de lei din buzunare în plus, pe lună, pe coşul lunar (mâncare, facturi, îmbrăcăminte, cheltuieli) calculat la o sumă de 3.000 de lei cheltuită lunar de o familie din România. Sumă care mie, personal, mi se pare exagerată pentru o familie normală. Iată ce sperietoare ne bagă în casă agitatorii de meserie!

Şi revin la motto-ul meu preferat: Cheltuiţi-vă banii cu cap!

Comentarii

Geocer a spus…
Concluzia : minunatul guvern Boc, in frunte cu supremul sau presedinte ar trebui sa opereze inca o marire a taxei pe valoarea adaugata, caci in acest fel consumul punctual va creste si el foarte mult.
Totusi, vobesti despre o familie care castiga 3000 de lei. Oare tu nu stii ca exista si familii care castiga doar jumatate din aceasta suma?
Claudia a spus…
bine punctat. desi sa stii ca eu lucrez intr-un loc unde nu s-a schimbat nici un pret. cat este de schimbat la 5%? cate 50 de bani si nici atat...
Canguru' a spus…
George, ca o familie (probabil din Bucuresti) sa cheltuie 3.000 de lei, inseamna ca are venituri mult mai mari! Asa cum am spus, si mie mi se pare exagerata suma, asa ca daca o familie cheltuie 1.500 de lei, asa cum ai spus tu, atunci se reduce la jumatate si "plusul" acela datorat maririi TVA-ului

Anca, se vede ca suntem balcanici. Ne plangem la fel ca si grecii. Acolo nu este Guvernul Boc, si totusi se iau masuri drastice. Deci nu Boc este problema in Romania, desi se pare ca Geocer a inteles ca-i iau apararea din ce am scris eu

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!