Jurnal Mondial (8)

S-a terminat totul cu victoria Spaniei! La ora asta, nu mai e o noutate, băieţii au ajuns la Madrid şi prezintă trofeul spaniolilor. Cinste lor, au câştigat pe merit, deşi şi olandezii ar fi meritat, la rândul lor. Doar aveau şase victorii consecutive!

Finala a fost destul de urâtă, dar a fost salvată de multele ocazii ieşite din nimic şi de încrâncenarea cu care s-a jucat. Parcă, totuşi, prea tacticizat, prea multe poliţe de plătit, prea dure faulturile, prea multe întreruperile. Iar Howard Webb nu a avut ce face, a încercat el să evite să iasă în evidenţă, i-a iertat pe vreo trei de cartonaşele roşii, dar mai mult nu a avut ce face. Iniesta va intra în istorie, la fel ca şi naţionala Spaniei.

Acum se trag concluziile. Eu le-am tras de ieri. Văd că Forlan a fost desemnat jucătorul turneului final de către FIFA. Dacă nu mă grăbeam şi vedeam şi finala, acolo unde Puyol şi Robben au cam dezamăgit, aş fi mers şi eu probabil pe Forlan, pe care eu l-am pus pe locul 3. Casillas, portarul turneului, Muller, gheata de aur si cel mai bun tânăr jucător... OK, sunt toţi în echipa mea de vis, pe care FIFA nu a dezvăluit-o încă.

Însă, eu am stat şi m-am gândit la nişte superlative... mai altfel. Le-am scris în ordinea în care mi-au venit în minte. Iată ce a ieşit!

1. Vuvuzela Mondialului: arbitrul italian Roberto Rosetti
Care ne-a făcut un bine şi s-a retras din activitate. Ştiam eu că e penibil, s-a făcut de râs peste tot, în Italia, în Liga Campionilor. Numai că acum şi-a desăvârşit opera. A acordat gol perfect valabil Argentinei în meciul cu Mexic, deşi a văzut reluarea ofsaidului în care se afla Tevez pe ecranele stadionului! Dar cea mai tare fază, pe care nu ştiu câţi au văzut-o, a fost alta: a fluierat lovitură liberă pentru pume, de la vreo 40 de metri. Prostu' satului se apucă să numere nouă metri, ca acolo să se aşeze zidul mexicanilor, numai că mexicanii nu fac zid, şi stătea dobitocu' şi aştepta!!!

2. Vedeta Mondialului: Paul Octopus
Nu, nu-l căutaţi în loturile echipelor participante la turneul final, e caracatiţa care a nimerit opt rezultate exacte din opt posibile! Asta e moartea caselor de pariuri, poate şi de-asta nemţii s-au hotărât s-o scoată la pensie!

3. Teroristul Mondialului: Cristiano Ronaldo
CR7 a ameninţat de mai multe ori integritatea spectatorilor, cu trasoarele lui, care nici măcar la rugby nu ar fi avut succes. Ce să mai, preferatul meu a fost penibil, toate loviturile lui libere au mers în tribună!

4. Piaza rea a Mondialului: Mick Jagger
Un fel de zbârcă... A venit să încurajeze naţionala Statelor Unite în meciul din optimi cu Ghana, şi i-a purtat ghinion. A doua zi, a venit să facă galerie Angliei, cu Germania, şi rezultatul se ştie. Şi-a luat o pauză, dar omul e perseverent: a venit la meciul Braziliei cu Olanda, ca mare fan al cariocas! Ha, ha, ha!

5. Handbalistul Mondialului: Luis Fabiano
Ce Maradona, ce Henry! Brazilianul i-a făcut pe toţi, cu cele două henţuri ale lui, pe care le-a făut cu o mare nesimţire, la faza golului marcat Coastei de Fildeş!

6. Premiul "Adrian Mutu": Wayne Rooney
Ca nu cumva să se îngraşe în această vară, starul lui Manchester United s-a gândit să meargă în Africa de Sud, să alerge puţin pe nişte stadioane, alături de colegii lui de la naţionala Angliei. Şi, ca orice vedetă care se respectă, nu a scăpat momentul să-şi înjure fanii!

7. Premiul Jabulani: Lionel Messi
Bineînţeles, i se acordă acest premiu argentinianului minune pentru cele mai ameţitoare trasee de pe teren! Nu ştiu cum să făcea, că nu se întâlnea deloc cu mingea, iar atunci când o făcea, Jabulani sărea din Messi ca din colţul Messei!

8. Premiul "What the Fuck": Nicholas Anelka
Premiul se putea numi şi altfel: Fuck You, Fuck your Ass, Dumbass şi altele!

9. Trofeul "Waka-waka": Cristi Borcea!
Indiferent de ce meciuri erau la Campionatul Mondial, Shakira de România a fost cap de listă la buletinele de ştiri ale televiziunilor de sport. Normal, când Jiji Berbecali e pus cu botu' pe labe de Pitzi, trebuia să fie acoperite ştirile cu ceva. Mă întreb, dacă Ando îl reduce şi el la tăcere pe Borcea, iar Iancu de Timişoara se cară de la Timişoara, cum vor scăpa jurnaliştii de sport ai noştri din această adevărată tragedie? Probabil vor fi nevoiţi să scrie şi să vorbească despre fotbal!!! O, nu, ce dramă!

Comentarii

Ileana Andrei a spus…
Am vazut trei sferturi din finala...mi-a placut...nervii intinsi la maxim, futbol de calitate. cartonase galbene...heheee nu cred ca mai avea arbitrul sa dea.
Nu am vazut golul, tinem cu ambele echipe dar ma bucur totusi ca a castigat Spania.
Canguru' a spus…
Mie imi place asa de mult Spartacus, ca la cat sunt de nebun dupa fotbal, butonam telecomanda cateva secunde pe meci, cateva secunde pe HBO... Asta si pentru ca finala n-a fost cine stie ce, iar timpi morti au fost destui

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!