E vina lui Tom Hanks!

Ştiţi cine e de vină pentru atacurile teroriste ale Al Qaeda din 1998 şi până azi? Da, americanii, fiindcă l-au inventat pe Ossama Bin Laden, dar fizic... Cine e de vină? Nu ştiţi? Nici eu nu ştiam până luni noaptea, când am văzut senzaţionalul film Charlie Wilson's War (Războiul lui Charlie Wilson) pe HBO! Ei bine, vă spun eu, dacă nu aţi urmărit filmul: Tom Hanks! Cu puţin ajutor de la Julia Roberts...

N-am văzut filmul de la început, am pierdut ceva din el, dar oricum, nu ceva semnificativ din ce avea să urmeze. Am pierdut probabil prezentarea congresmanului Charlie Wilson, ajuns şef peste comisia de buget a Statelor Unite, şi rămas acolo înfipt bine timp de cinci mandate. Din postura asta a alimentat CIA cu milioane de dolari, susţinând atât acţiuni legale, cât şi ilegale. Printre astea din urmă se numără şi sprijinirea rebelilor afgani în lupta cu ruşii, la începutul anilor 80.

La rugămintea Juliei Roberts, o susţinătoare a drepturilor mujahedinilor din regiune, Tom Hanks face o vizită în Pakistan, ţară asociată Afganistanului împotriva ororilor ruseşti. Nici nu ştie de ce s-a dus acolo, a făcut-o doar fiindcă tipa îi dăduse pizdă într-o noapte. Rolul lui Hanks e criminal, e de nebun! Acolo, preşedintele Pakistanului îl ia tare şi îi reproşează că oferă ajutor doar cinci milioane de dolari pentru înarmarea rebelilor afgani, mult prea puţin pentru a lupta cu Rusia cea mare şi tare. Prins la mijloc, Hanks promite dublarea bugetului, dar încet încet e prins şi el şi, cum nzu-i suferea pe comunişti, ajunge cu mari eforturi la 30 de milioane, apoi 40, apoi 100, apoi 500 şi, într-un final, reuşeşte să-i alunge pe ruşi din zonă, contribuind la pregătirea militară şi la înarmarea cu cele mai tari arme de distrugere în masă, a afganilor.

Acum ştim pe cine să dăm vina!

Comentarii

Anonim a spus…
Dar de cand ai ajuns tu sa scrii asa? Adica sa fii "cu pizda in gura"...
Ileana Andrei a spus…
Eu stiam ca mintea ta e murdara...dar ca nu te exprimi si verbal :-)))). Oricum nice review. Nu am vazut filmul.
Anonim a spus…
Lenuta, de unde stii? L-ai mirosit? Sau ti-a tras-o?
EmaPirciu a spus…
Sper ca Erika nu citeste blogul...
Canguru' a spus…
Doamne, pudici mai sunteti! Insemna ca nu trebuie sa-mi cititi cartea...

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!