Jurnal Mondial (5)

Am rămas puţin în urmă, trebuia să comentez meciurile din faza optimilor de finală, dar nu e târziu nici acum, fiindcă nu au început sferturile.
1. Uruguay - Coreea de Sud 2-1 (1-0): Suarez (2) - Lee Chung Young
Aşa cum mă aşteptam, celeştii mei au înaintat în sferturi şi beneficiază de un program lejer în continuare, putând da lovitura după 60 de ani. M-am bucurat, normal, pentru perla Ajaxului meu, Luis Suarez însă, ca să fiu sincer până la capăt, jocul Uruguayului a lăsat de dorit. Au fost momente în joc când credeam că Suarez şi Forlan sunt supăraţi, dar şi momente când l-aş fi scos de pe teren pe Suarez pentru egoismul de care a dat dovadă în vreo trei faze. Totul e bine când se termină cu bine.

2. Ghana - SUA 2-1 (1-1, după prelungiri): Prince Boateng, Gyan - Donovan
La meciul ăsta nu am decât o remarcă: sârbii sunt nişte cretini! În loc să se califice ei mai departe, au dat cu piciorul unei şanse uriaşe de a face performanţă. Fiindcă Serbia beneficiază clar de o echipă mult mai puternică decât cele care s-au înfruntat în acest sfert de finală. Foarte slabă partida, noroc cu prelungirile, care au mai mărit suspenasul. Spuneam la început că SUA e în stare să facă surpriza. Nu a făcut-o, a trecut totuşi de grupe, dar comparativ cu anul 2006, e în regres. De partea cealaltă, iată că o echipă africană a ajuns sus în competiţie, aşa cum anticipam, numai că nu e Coasta de Fildeş sau Africa de Sud, cum am bănuit eu.

3. Germania - Anglia 4-1 (2-1): Klose, Podolski, Muller (2) - Upson
Cel mai frumos meci al acestor sferturi! S-a jucat cu garda jos după ce nemţii s-au dus la 2-0, apoi a fost şi acel gol neacordat Angliei care a făcut partida şi mai interesantă. Tineri şi ambiţioşi, nemţii reprezintă un mare pericol pentru Argentina, în faza următoare. Despre învingători, numai de bine. Despre învinşi, încă o dată englezii plătesc tribut campionatului lor stufos. S-a văzut pe feţele vedetelor cât sunt de obosite! Rooney a transpirat degeaba la Mondialul ăsta, mai bine venea cu mine în pădurea Trivale să alerge zi de zi... Gerrard mai mult a înotat decât a jucat fotbal... Lampard parcă a fost jucător al lui Chelsea de Bărăgan, nu al lui Chelsea Londra, iar Terry era cu gândul la amantele lui şi nu la fotbal. La toate astea s-a adăugat şi totala lipsă de inspiraţie a lui Fabio Capello, mă aşteptam la mai mult de la el.

4. Argentina - Mexic 3-1 (2-0): Tevez (2), Higuain - Hernandez
OK, golul lui Tevez de 1-0 a fost din ofsaid, dar Argentina trecea oricum de mexicani. Diferenţa de valoare a fost evidentă. Acum, nu ştiu dacă "răutăcismele" presei argentiniene sunt adevărate sau nu, dacă Maradona e selecţionerul sau altcineva, cert e că Argentina arată ca o mare echipă! Cică sunt tensiuni în vestiar... Păi cum să nu fie fraţilor, când Kun Aguero a prins decât vreo juma de oră la Mondialul ăsta, cam tot atât cât Milito! Singura problemă a pumelor o reprezintă apărarea, unde De Michelis nu încetează să mă minuneze cât e de slab! Parcă-l văd pe Moţi, coleg cu Scarlatache (Burdisso)!

5. Olanda - Slovacia 2-1 (1-0): Robben, Sneijder - Vittek
Hagi a avut acum un an şi jumătate o vorbă, referindu-se la Dinamo, pe vremea pe primul loc şi dominând campionatul României, fără să impresioneze chiar deloc: "Dacă Dinamo nu joacă nimic şi e pre primul loc, nu ştiu ce se întâmplă atunci când va începe să joace!". Până la urmă, Dinamo n-a mai început să joace şi a pierdut titlul în ultimele două etape în dauna Urziceniului. Cam aşa văd situaţia Olandei de acum. Portocala e o formaţie extrem de puternică, care pare că se păstrează pentru fazele următoare. Poate pentru meciul cu Brazilia, din sferturi, poate pentru finala cu Argentina sau Spania... Mi-e însă să nu se păstreze pentru un obositor drum înapoi spre casă...

6. Brazilia - Chile 3-0 (2-0): Juan, L. Fabiano, Robinho
Sunt în continuare circumspect cu această echipă a Braziliei, deşi toată lumea din jurul meu şi specialiştii pe care îi văd la televizor sunt în orgasm! Eu tot cred că Brazilia nici nu atinge semifinalele, iar meciul cu Olanda e cel mai bun prilej cu care să demonstrez asta. Ce a făcut atât de impresionant Brazilia până acum? A bătut cu maaaare greutate nişte amatori (2-1 cu Coreea de Nord), a învins cu arbitrii o formaţie de elefanţi adormiţi (3-1 cu Coasta de Fildeş, gol din henţ marcat de L. Fabiano şi gol din ofsaid) şi a remizat după un joc ruşinos cu Portugalia (0-0). Apoi a dat peste Chile, care i-a cam jucat în prima repriză, până ce brazilienii au lovit letal de două ori şi s-a terminat meciul. Atât...

7. Paraguay - Japonia 5-3 (0-0) după penaltyuri
O ruşine!

8. Spania - Portugalia 1-0 (0-0): D. Villa
Ei, da, Spania şi-a demonstrat clasa! Are jucători impresionanţi, care marchează şi apoi ţin mingea, dacă vor marchează din nou şi apoi ţin mingea, dacă vor mai marchează, şi tot aşa... Ibericii au drum liber către semifinale, unde vor da peste Argentina. Acolo va fi şocul Mondialelor!

Cam atât despre optimi, acum aşteptăm sferturile de finală. Eu aş vrea să meargă mai departe Uruguay, Argentina, Olanda şi Spania. Să vedem...

Comentarii

Ciupel a spus…
Din 4 ai gresit una (Maradonina). Bun procent!
Ileana Andrei a spus…
Abia astept sa se termine campionatul sa mai citesc si altceva la tine pe blog. nu stiu ce sa comentez la fotbal.
Campionatul asta nu m-a interesat...in anii trecuti m-am uitat la toate meciurile pentru ca erau prieteni care o faceau si aveam mai mult timp.
Dar daca finala va fi Olanda-Germania vreau sa castige Olanda. E posibil, maestre? :-)
Canguru' a spus…
Da, raspund cu intarziere, dar da. Olanda poate castiga, e ceea ce-mi doresc si eu, asta am spus inca inainte sa inceapa Mondialul. Desi nici Spania nu-mi displace

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!