Comunismul, ce fascinant!

Ce fascinant e comunismul atunci când ţi-l povesteşte cineva! Nu, nu am ajuns în aşa hal încât să tânjesc după perioadele petrecute înainte de 1989, ci pur şi simplu am întâlnit azi un om care m-a cucerit cu poveştile sale. Aproape cinci ore am stat la taclale cu unul dintre cei mai importanţi oameni din perioada roşie, omul care practic a condus acest judeţ şi care a construit ceea ce avem noi astăzi cel mai de preţ în Piteşti. Tipul, ajuns la peste 80 de ani, a fost mâna dreaptă a lui Năstase, fostul prim-secretar de dinaintea lui Dincă "Te-Leagă", apoi a fost omul de încredere al celui mai de temut om din structura comunistă şi din anturajul lui Ceauşescu (Dincă) şi, mai târziu, sfătuitorul lui Zamfir. Cei trecuţi de 40 de ani ştiu despre ce vorbesc. Cei mai tineri... Luaţi de citiţi...

M-am dus pentru documentare la o carte şi cred că aş putea scrie cinci, cu subiecte diferite! Dacă n-ar fi atât de complexă şi eu atât de puturos, o prezentare a perioadei comuniste, de înflorire a judeţului, ar fi extraordinară. Dar deh, vorba unui fost coleg, "brânză bună în burtă de câine roşu"...

Am aflat lucruri incredibile! Nu poţi să crezi câte poveşti fascinante ascund oamenii care au condus judeţul, pe care istoria i-a hulit fiindcă au făcut parte din structurile comuniste şi securiste, dar care au lăsat în urma lor şi lucruri bune. Chiar foarte bune! Nu dezvălui nimic, spun doar că acoliţii lui Ceauşescu, cel puţin cei din judeţul Argeş, au avut şi o faţă umană.

Comentarii

Geocer a spus…
Am peste 40 de ani, dar habar n-am despre cine vorbesti. Pe de alta parte, sunt convins ca propagandistii comunisti erau asa de bine instruiti incat erau (si inca sunt) in stare sa faca din alb, negru si din negru, alb. Manipularea era si ramane arma lor cea mai importanta. Atunci cand un vechi activist iti povesteste ceva, trebuie sa treci prin vreo 3-4 filtre inainte de a crede ceva din ceea ce spune,

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!