Ştiaţi că Papa trebuie să moară?

Aşa cum am promis, azi am ajuns la cele două evenimente de lansare de carte, primul de la Librăria Mea, al doilea de la Biblioteca Judeţeană. Aici l-am descoperit pe scriitorul portughez Luis Miguel Rocha, un necunoscut în România, un tânăr (33 de ani) aflat la început de carieră. Deşi încă nu i-am citit cărţile, din ceea ce am auzit de la el şi de la Bogdan Hrib, directorul editurii Tritonic, întrevăd în el un writer de viitor. Are toate ingredientele pentru a călca pe urmele lui Dan Brown, cu al său Cod al lui Da Vinci: a abordat un subiect delicat, cu mare priză la public (Vaticanul şi moartea Papei Ioan Paul I), a construit un thriller poliţist pe evenimente reale şi a creat puţină panică cu ale sale dezvăluiri. În plus, îşi promovează foarte profesionist cărţile, mergând în fiecare ţară care are potenţial, în România sosind deja a treia oară. Şi nu publică oriunde, ci în 56 de ţări! Iar în Statele Unite a ajuns în clasamentele best-seller-urilor din The New York Times!


Mi-a plăcut enorm de mult că a rămas foarte modest şi cu picioarele pe pământ, dându-ne adevărate lecţii de viaţă, de economie şi chiar de politică. Vorbeşte fluent engleza şi recunoaşte franc că în ţara sa este "carotat", criticat şi urât din gelozie.

Am cumpărat ambele sale volume apărute la Tritonic şi am să urmăresc şi apariţia celorlalte patru volume pentru care a semnat deja contract cu o mare editură din SUA. L-am întrebat pe Luis două lucruri: dacă a fost împiedicat să publice cărţile, datorită subiectului delicat, la care mi-a răspuns că i-a fost spartă casa o dată şi i-a fost furat calculatorul, dar este posibil să fi fost o simplă coincidenţă, pentru că a recuperat de la Poliţie totul intact; l-am mai întrebat şi dacă are de gând să ecranizeze vreunul dintre volume, şi mi-a răspuns că a primit oferte de la case de producţie din Statele Unite, dar el nu s-a apucat să scrie pentru a ecraniza poveştile sale, aşa că nu e prea încântat. La final mi-a dat două autografe, pe care vreau să le păstrez, fiindcă parcă văd că "Papa trebuie să moară" va ajunge un film de box-office, cu încasări de sute de milioane de dolari şi cu o distribuţie pe măsură de la Hollywood!


Două cuvinte şi despre "Indiciile anatomice" ale Oanei Stoica Mujea, deja prietena noastră din clubul de lectură. Fascinantă ca şi până acum, şi foarte dezinvoltă, Oana a vorbit mai mult despre viitoarea carte a sa, "Parfumul văduvei negre", una în care vor apărea cu roluri mai mult sau mai puţin importante şi personalităţi ale vieţii politice şi sociale din România, cu roluri ţesute în jurul unor crime. "Indiciile" le vom povesti pe larg la următoarea întâlnire a clubului de lectură. Ce e foarte interesant e că Oana este cel mai bine vândut scriitor din România, lucru dezvăluit de Bogdan Hrib, directorul Tritonic! O adevărată mândrie pentru piteşteni!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!