Time for conclusions

Ok, e aproape gătată ziua în care am fost criticat, e momentul să trag unele concluzii. Azi, blogul meu a fost atacat! No harm done. Ba, mai mult, după această zi, pagina mea personală va suferi un facelift, fiindcă mi-am dat seama că vizitatorii mei merită mai mult din punct de vedere estetic şi informatic. După un an şi jumătate, era cazul să mai schimb câte ceva, prin părţile esenţiale... Aşa cum am promis, o să grupez toate criticile aici, dar nu înainte de a face un mic resume, iar la final o să răspund unora dintre nedumeririle exprimate. O să fie un articol puţin mai lung, dar dacă reuşesc să-l redactez corect şi aerisit, o să fie lizibil şi citeţ.

În afară de Ema şi Iulia (care a promis că mă critică mâine), toţi participanţii la jocul propus de George şi-au dat cu părerea despre blogul meu. Majoritatea comentariilor sunt pozitive, câteva sunt neutre şi 1-2 sunt critice. Puteam suporta mai mult, dar din politeţe, cârcotaşii n-au trecut de o anumită barieră. E normal, tindem să devenim prieteni în spaţiul acesta virtual, nu suntem concurenţi, nu ne duşmănim, vrem doar să ne cunoaştem mai bine şi să ne îmbunătățim acest bun personal, uneori prea personal, numit blog.

1. De trei zile de când s-a dat startul jocului, statistica blogului a fost dată peste cap. Numărul vizitatorilor a explodat. Da, sunt nişte cifre care, pentru unii dintre voi, sunt de râsul curcilor, dar traficul meu s-a triplat şi am o oarecare satisfacţie, fiindcă niciodată nu am avut 200 de afişări sau 60 de vizitatori pe zi. În cele mai bune zile strângeam douăzeci şi ceva. Mă bucur nu pentru nişte cifre reci, ci pentru că sunt mulţi care mă descoperă în articole scrise mai demult şi care sper să revină şi pe viitor.

2. Concluzia generală e că am un stil pamflezist, uşor ironic, uneori hazliu. Stilul e general şi abordarea serioasă. Subiectele sunt de cele mai multe ori personale. Cred că e de bine...

3. În general, am fost "citit" corect de participanţii la joc. Mă bucur, fiindcă asta îmi demonstrează mie că nu am o personalitate ascunsă, ceea ce scriu e şi ceea ce gândesc. Mi-a plăcut concluzia lui Turisticus: "nu cred că-l interesează prea mult dacă-l citeşte cineva, o face probabil mai mult de dragul artei (la propriu)". Aşa a fost mult timp, dar când vizitatorii mi-au devenit amici, nu mai sunt chiar atât de indiferent.

4. Criticile sunt legate de modul pueril în care am abordat unele subiecte de interes scăzut, de blogrollul subţire şi de preferinţe (deh, nu toată lumea e inteligentă sau filozoafă, sau măcar nu ţine să epateze). De acord, dar am făcut mişto subtil, probabil că am fost ori prea subtil, ori deloc...

5. Cele mai dure critici mi le-am furat de la comentariile blogului silavaracald. Pfuai! Sunt mândru că, luând-o pe coajă rău, am devenit articolul cel mai comentat (top articole) de pe blogul ei!!!

6. Voi pune mai multe poze, voi schimba skinul blogului, voi fi mai tranşant. (Şi voi aborda mondenităţi de care a auzit şi Geocer :P)

7. Vă mulţumesc tuturor, vă aştept cu drag în continuare!

Alina a scris:
Posesorul blogului mi-a fost coleg, dar de chestia asta mi-am dat seama tarziu dupa ce ii urmaream blogul de ceva timp fara sa stiu cine e in spatele lui. Unul dintre colegii care chiar facea treaba buna. Asa cum face si cu blogul. Mie imi place. Culori frumoase (nu ca la mine), articole interesante de prin toate domeniile. Unele dintre ele nu imi starnesc personal curiozitatea, citesc inceputul si renunt (de ex. cel cu "Veveritele") dar asta e o chestie care tine de mine si de ceea ce ma intereseaza intr-un anume moment. Dar marea majoritate imi plac. Cum imi place si faptul ca scrie corect si organizat. Am descoperit inca o chestie care "ne leaga". Si pt el 2009 a fost: "cel mai nenorocit an din viata mea". Bingo! Mi-ai luat vorbele din gura. Singurele chestii dupa care nu ma dau in vant de pe blogul lui sunt cele doua "motto(are)" ale vietii sale: daca cel din Forest Gump mai merge, cu greu, dar il accept, cel din folclor e mult prea pesimist. Si mie nu-mi plac oamenii pesimisti. In plus, cunoscandu-te personal, nu te recunosc in acest motto. Poate ca da, viata e scurta, dar sigur, sigur are si muuuuulte chestii frumoase. Tocmai tu care o ai pe Erika sa vii cu citatul ala???

Geocer a scris:
Canguru’ nu e australian si nici nu are marsupiu. Cangurul pe care-l punem azi sub lupa este un blogger pitestean pe cate am avut ocazia sa-l cunosc si personal. Fost jurnalist, actualmente avand alte preocupari, Adi (caci asa-l striga amicii) mi-a atras atentia (si nu atat el, cat blogul sau), in momentul in care a castigat o carte oferita drept premiu de catre Raluca. Apoi am citit mai des ceea ce scria, ulterior l-am cunoscut si personal, de la o vreme ne vedem destul de des la “Clubul bloggerilor cititori”, stiu ca are o fetita draguta pe care o cheama Erika (sa-i traiasca)…
Dar nu despre viata personala a omului trebuie sa vorbesc aici, asa ca, sa revenim la blog. De la o vreme a inceput sa scrie mai des, sa gaseasca mai multe subiecte de tratat, adica. Ceea ce este bine, caci numai in felul asta poti sa-ti faci cititori fideli. Blogul sau este unul generalist, in sensul ca scrie despre de toate. Ca si mine. Scrie despre ceea ce i se mai intampla, despre filme, despre fotbal, isi mai da cu parerea si despre mondenitati, si despre politica, ca romanul impartial !
Stilul in care isi redacteaza articolele tradeaza faptul ca a lucrat ceva timp in presa si n-a trecut pe-acolo ca rata prin apa. E normal !Ce i-as putea reprosa? In primul rand, tema folosita face greoaie delimitarea articolelor. Adica, de multe ori cand vreau sa introduc un comentariu ezit inainte de a face click pe link-ul de comentarii si ma uit de 2 ori sa nu cumva sa fie cel aferent articolului urmator. Ma rog, chestie minora !
Dar am si vreo doua reprosuri mai majore sa-i fac : in primul rand isi consuma mult prea multa energie, pune mult prea mult suflet in politica. Poate ca nu neaparat pe blogul sau, dar in comentariile pe care le-a lasat pe ici pe colo (inclusiv la mine pe blog) se ghiceste imediat un impatimit pentru un anumit candidat si pentru un anumit partid. Eu am renuntat de foarte multa vreme sa imi mai consum energia sustinand un partid sau un om. Nu are rost : indiferent daca e-n parlament sau nu, daca e-n guvern ori ba, daca e sau nu e presedinte de tara, politicianul oricum traieste mult mai bine decat noi, oamenii obisnuiti. Si-atunci de ce sa mai consum si eu energie ca sa-l sustin? Ca sa-l critic, da ! Ca sa-l sustin, niciodata ! Sa ma cert si sa ma-njur cu prietenii sau cu cei din familie, din cauza unui imbuibat de politician? Haida-de !
Un al doilea aspect pe care vreau sa-l scot in evidenta in legatura cu ceea ce scrie Canguru’ este faptul ca uneori mi se pare naiv si pueril. Am citit un articol in care se bucura foarte mult pentru faptul ca a intalnit-o in aeroport pe Inna (sincer, eu habar n-avem cine e Inna asta, dar aici e vorba si de cultura mea inexistenta), altadata ca a stat in culise in timpul unui spectacol, impreuna cu artistii, artistele, DJ-ii sau ce-or fi fost ei, ca iar intervine lipsa mea de cultura si trebuie sa marturisesc ca habar n-am cine erau respectivii !
Bun, daca aici e vorba de muzica si intervine in mod clar gustul omului, mie mi s-a parut de asemenea pueril sondajul pe care l-a propus el la un moment dat, intrebarea fiind “Este bruneta lui Dodel o bomba sexy ?“. Dar probabil ca acesta trebuia luat drept o gluma, iar eu stau cam prost cu simtul umorului. In plus, la vremea respectiva nici nu stiam cine e Dodel si ce bruneta are el. Cam multe lipsuri imi observ mie insumi, citind blogul lui Adi. Poate ca in loc sa-l critic asa de vehement, as face mai bine sa ma autocritic pentru lipsurile pe care le am, eventual sa incep sa invat cate ceva de la el. Nu de altceva, dar eu, daca as fi fost la aeroport, nici macar n-as fi recunoscut-o pe acea Inna !

Julie a scris:
Astazi, 6 ianuarie, subsemnatul Canguru' este criticat. Nu va ganditi la marsupiale.
Dupa ce prin 3 septembrie 2008 se chinuia "o juma' de zi" sa-si realizeze blog, astazi are un blog de toata minuatia.
Ii apreciez "orientarile" muzicale, dar sper ca nu se "hraneste" doar cu
Inna . :D
Cat despre
Scarba tricolora sunt chiar incantata. Un alt nume mai potrivit nici nu se putea.
Microbist din fire(sper ca nu gresesc) lauda si critica tot ce mai vine si pleaca din fotbal.
Nu scapa mai nimic nici din şoubizul romanesc. Iar
cafeaua 1 si cafeaua 2 ne inveseleste mereu zilele. Ce ne-am face fara ea? In afara de cafea, natatia este un alt punct comun. Apreciez acest lucru deoarece sunt foarte putini fani.
Cel mai amuzant lucru dupa parerea mea il reprezinta cartile preferate. Citez "Frumoasa din padurea adormita, Frumoasa si Bestia, Frumoasa balerina, Rapunzel Barbie si sarmana croitoreasa, Doamna si vagabondul." Sunt convinsa ca ai citit si
altele , multe altele in afara de acestea. Dar am o intrebare, de ce le-ai ales tocmai pe astea?
Totusi este de apreciat farmecul pueril pe care-l subliniaza astfel.
O combinatie de jurnal personal si news blog. Iar daca la Alina pozele sunt numeroase, criticatul de astazi se rezuma la cateva poze, p-aci p-acolo.
Spor in continuare la blogareala. :)


Logatu a scris:
Blogul lui Canguru' e unul pe care il citesc cu placere. Ma amuza in special postarile lui Adi despre fiica lui, Erika, in care ne povesteste cum aceasta il surprinde cu diverse lucruri, in special cu intrebari inteligente, victorii la X si O si argumente pentru demonstrarea inexistentei Mosului Craciun.
Din alte articole am aflat ca el are ca pasiuni calatoriile, lectura, muzica, dar si fotbalul, fiind fan al unor echipe precum Ajax, Real Madrid, Barcelona, Dinamo si nu in ultimul rand, FC Arges.
Nu am nimic sa-i reprosez, asa ca ii urez mult succes in continuare pe toate "fronturile"!
Si cand credeam ca am terminat articolul, mi-am dat seama ca am ramas totusi cu o nedumerire, de fapt chiar cu doua... De ce si-a ales pseudonimul Canguru'? Dar pe cel de guru? Poate ne va raspunde el.

Rappa_ru a scris:
Am ajuns la ziua a doua a criticilor bloggeristice propuse de Geocer...de data asta, sta aliniat la "peretele" blogosferei Canguru'...despre el as putea spune cred ca mai precis anumite lucruri decat in cazul Alinei...asta pentru ca ne cunoastem si ne urmarim blogurile de mai multa vreme...daca imi amintesc bine cred ca de la concursul de cripotgrame sau daca nu, sigur de la cel cu aberatii, din nou marca Geocer...
Ca un mic "savant" prin blogul lui Canguru' de o vreme incoace, mi-a placut modul cum imbina lucrurile serioase cu cele caterincoase...mi se par foarte tari acesti oameni care pot gasi in mai orice lucru si o parte amuzanta pe care sa o mai si arate lumii, si astfel sa ii binedispuna si pe ei...acest lucru spune multe despre persoana si modul sau de a fi...daca aruncati o privire de ansamblu, s-ar putea spune ca motto-urile va confirma ceea ce va povesteam eu pana acum...citez "2 MOTTO(are) ale vietii mele: "Life is like a box of chocolate! You never know what you're gonna get" - Forrest Gump si "Viata e ca o scara de cotet: e scurta si plina de rahat" - folclor "...tare nu ?
In posturile sale imi place de asemenea alaturarea dintre cele 2 caracteristici observate de mine...in acest mod seriozitatea si subiectul concret se imbina cu o caterinca foarte placuta si cu un strop de visare...imi amintesc ce m-a uns pe suflet propunerea lui de la concursul de aberatii cu subiectul Elena Udrea, sau modul in care isi aborda temele de visare pentru aberat...
Ce as mai putea spune...un blog foarte tare frate:)...mult succes si sa ne citim placut in continuare, Canguru:)

Silavaracald a scris:
Al doilea la rând: un animal plantigrad, adica un cangur!
Jurnalist piteştean, cred. Geo zice că fost. Mă rog, reflexele rămân, ca la killerii ajunşi respectabili capi de familie. Membru al clubului de cititori bloggeri, din care face parte şi Ioana (te linkuii, fată, în semn de mersi! ). Chestie care îl recomandă ca pe un tip cel puţin interesant.
În capul blogului, 2 MOTTO(ruri) haioase, ironic-amare. Sunteţi curioşi să le citiţi? Intraţi la el pe blog, că merită!
Ca aspect, remarc prezenţa sponsorilor, a reclamelor, a etichetelor şi a Neo counter-ului menit să ne dea dimensiunea globală a traficului de pe acest blog. Încerc să nu o spun cu ironie. Sper să şi fiu crezută!
Dintre temele abordate: întâmplări drăguţe care o au ca eroină pe fiica lui, critică socială, mult (prea mult!) fotbal (dar probabil că există persoane interesate şi de segmentul acesta care nu-mi spune absolut nimic), opinii politice escamotate sub masca indiferenţei, plictiselii şi scârbei, filme, actori, versuri de cântece, câteva prezentări de carte şi multe opinii personale. Unele admirabile şi pline de umor (“Super, şi eu m-am simţit mai bărbat după ce am văzut prima oară 300, dar bine că nu m-a enervat nimeni, fiindcă e posibil să fi luat o mamă de bătaie =)).”), altele… hai să le spunem discutabile (“… tot ce urăsc mai mult pe lumea asta sunt ţiganii, oltenii şi bulgarii”). Da, înţeleg, fiecare are dreptul la opinie. Doar că părerile noastre despre diverse lucruri ne şi caracterizează. Punct foarte bun, denotând simţul umorului dar şi o totală predare în mâinile pinţesei de 7-8 anişori: la capitolul lecturi preferate – doar cele pentru copii. Multe dintre ele, adorabile.
Vârsta bloggeristică: exact cât se vede din arhivă!


Simion Cristian a scris:
A critica blogul lui Canguru’ este ca și cum l-aș critica, în mare măsură, pe al meu! Blogurile noastre sunt în proporție de peste 60% asemănătoare. Vorbesc aici de conținut și de modalitatea de expunere a subiectelor. Omul și-a dezvoltat în timp genul de ironie cu bun simț, care mie îmi place mult! E nervos fără să fie vulgar, critică constructiv și are umor sănătos! Ce să mai mă învârt în jurul cozii, Canguru’ știe jocul “De-a blogăreala”! Ca părere personală, i-aș recomanda pe viitor să fie mai tranșant cu subiectele în care dorește să-și expună părerea personală. Un lucru, o idee, poate să-ți placă sau nu. Dualitatea în astfel de cazuri lasă impresia de nesiguranță. Daca lucrul sau ideea respectivă îți par “comme ci-comme ca”, nu merită să scrii un articol. Mă refer în special la postările cu iz politic.
În final vreau să-i transmit că voi urmări blogul său cu același interes și îi doresc mult succes în continuare!


Turisticus a scris:
Încă de la început d-l Canguru (n-am descoperit încă de unde şi-a tras numele ăsta) ne spune despre el că: "Nu mai sunt ce-am fost... Ce bine!" şi ne dă două mottouri ce-i călăuzesc paşii prin viaţă:1) "Life is like a box of chocolate! You never know what you're gonna get" - Forrest Gump.2) "Viata e ca o scara de cotet: e scurta si plina de rahat" - folclor.Dacă mai adaug şi cîteva etichete din blog precum: "din putzu' gandirii", "Scârba tricoloră", "blog cu blog sa ne unim" cred că e suficient să daţi o fugă şi să citiţi şi cîteva articole. N-o sa vă pară rău, Canguru scrie bine, cu umor, ironic şi cam despre ce-i vine la mâna şi i se pare interesant. Pe de altă parte nu cred că-l interesează prea mult dacă-l citeşte cineva, o face probabil mai mult de dragul artei (la propriu).

Şi acum unele răspunsuri, pe care le-am dat şi prin comentariile postate pe bloguri:
1. Inna şi Sylvia muncesc la Fabrica de hituri! Şi sunt vedetele mele preferate din muzica românească, aşa că era normal să mă entuziasmez atunci când le-am întâlnit personal, într-un spaţiu restrâns şi particular.

2. În legătură cu comentariile mele pe subiecte politice, recunosc că de multe ori am luat apărarea unor anume persoane, dar asta numai pentru că blogurile respective (la Geocer, la Ema, la Oana, la Bădin şi la Raluca, parcă) erau nişte Antene şi Realitatea la un loc, adică se trăgea din toate părţile către ei, fără ca respectivii să aibă niciun strop de ajutor.

3. Am un spectru destul de larg de lucruri care-mi plac: mai multe sporturi, nu doar fotbal, mai multe genuri de muzică, toate tipurile de filme şi de cărţi, îmi place să fiu la curent cu tot ce mişcă. Doar am fost jurnalist de "linia întâi" atâta timp... În legătură cu titlurile acelea: aia citeam în perioada aia...

4. Canguru' era o poreclă din copilărie, pusă pentru că la meciurile de fotbal alergam muuult şi ineficient :)). Iniţial am vrut să-i zic blogului can-can-guru, pentru că aveam de gând să scriu şi lucruri de can-can, iar guru ar fi însemnat "cunoscător", dar mi s-au părut a fi prea multe cratime şi am scurtat puţin. Deci, în concluzie, un joc de cuvinte.

5. Vă mulţumesc pentru aprecieri!

UPDATE:
Ema a scris:
Azi am ramas in urma cu critica. Si nu pentru ca stiu ca lui Canguru`ii sare mustarul repede, ci pentru ca nu am avut vreme.
Imi place blogul lui Canguru`, desi trebuie sa recunosc ca nu il citesc decat atunci cand am mai mult timp la dispozitie. Imi place ca e organizat. De multe ori insa, nu sunt de acord cu ideile sale. Asta nu inseamna ca nu ii respect opinia si modul coerent in care si-o exprima. Un blog care promite, de la un blogger gata oricand sa se ia la harta.
Cred ca va face o cariera frumoasa ca si critic de bloguri.

Iulia a scris:
Asa cum am promis, cerandu-mi scuze pentru intarziere, o sa scriu astazi despre blogul Cangurului. Pe care il cunoastem ceva mai demult, tot de la un concurs, cel de aberatii organizat tot de Geocer.
Si pe care l-am mai citit uneori, pentru ca a fost unul dintre blogurile care mi-au atras atentia la vremea respectiva.
Mi-a atras atentia prin stilul haios, usor ironic, in care isi expune subiectele, ramanandu-mi in minte articolele cu fetita Erika, simpatice, pline de umor si cu iz de copilarie proprie. In care povesteste, de exemplu, despre un orasel al copiilor devenit
o idiotenie, sau despre un Mos Craciun deconspirat.
Are si articole peste care sar din start, cum ar fi cele legate de fotbal (echipa FC Arges chiar nu se afla pe lista pasiunilor mele), insa a scrie despre ceea ce te preocupa este cum nu se poate mai normal.
La capitolul reprosuri, eu as pune tema pe care a ales-o pentru blog, cu un aspect oarecum neglijent : titlurile nu sunt evidentiate in nici un fel, este o impresie de dezordine peste tot, care nu prea te indeamna sa citesti, si este pacat, pentru ca articolele Cangurului chiar merita citite…
Ii uram si lui mult succes in continuare…

Comentarii

Andrei Răduţu a spus…
Foarte tare:)...mi-a placut:)...multa bafta si toate cele bune:)
Iulia a spus…
Cu o mica intarziere (pentru care imi cer scuze), am publicat si eu articolasul in care te critic de zor :)
silavaracald a spus…
No hard feelings, I hope!
Te mai vizitez, dar fara sleahta mea de amici spurcati la gura! Sa ai un an bun, ca inteleg ca 2009 te-a cam daramat. :)
Geocer a spus…
Vezi ca intre timp s-a trezit si Ema si te-a criticat.
turisticus a spus…
Am inteles, mersi de explicatie.
Oana a spus…
Cum, ma, nu-ti plac oltenii? Ca io is, la naiba :)))
Canguru' a spus…
Imi plac doar unii olteni, nu pot sa-i urasc pe toti. Tu esti o olteanca de treaba ;)
Oana a spus…
Normal ca da, ca iti e frica de mine :))))

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!