Gropi sau radar?
Weekend-ul acesta am dat o fugă până în Ungaria, cu treburi. Nu am trecut mult granița, doar până la Szeged. Dar nu despre maghiari am de gând să scriu, oricum ei sunt cu 10 ani înaintea noastră, ci despre drumurile din România.
Știu, v-așteptați să le critic... Ei bine, nu! Drumul Pitești - Timișoara este foarte bun! Spre surprinderea mea, care am fost ultima oară la Timișoara în martie 2009, deci acum doi ani, Europeanul care era varză cu cârnați s-a preschimbat ca o omidă într-un fluturaș! În afară de porțiunea de 25 km dintre Drobeta Tr. Severin și Orșova, pe viaducte, cei 500 km sunt foarte-foarte buni! Drum ca-n palmă până la Slatina, idem până la Craiova, centură ocolitoare nouă aici, care m-a scutit de o porție de vomă prin oraș, apoi drum chiar și pe patru benzi până la Severin, defileul Orșova - Caransebeș ca-n palmă, la fel până la Lugoj, iar între Lugoj și Timișoara zici că e terminat ieri.
Dar... Există întotdeauna un dar... E un mic-mare inconvenient: radarele! În fiecare comună sau oraș prin care treci, trebuie să treci testul radarului. Nu sunt numai mașini de Poliție „la derută”, aruncate în stradă, sunt radare cu aparatele pornite! Și dacă vrei să scapi curat până la Timișoara, cea mai mare parte a drumului trebuie s-o parcurgi cu 60-70 km/h. Ca să nu mai spun că, între Lugoj și Timișoara, chiar și în afara localităților viteza e limitată la 70!
Așa că un drum de 500 km pe care, acum 2-3 ani, prin gropi și cu mii de înjurături, îl făceai în 6 ore maxim, acum îl parcurgi în minim 7 ore! Și atunci, stau eu și vă întreb: cum e mai bine? Drum curat ca lacrima, dar pe care mergi ca la înmormântare sau drum plin cu gropi și denivelări, pe care alergi fără teama că iei o amendă de 5 milioane?
Știu, v-așteptați să le critic... Ei bine, nu! Drumul Pitești - Timișoara este foarte bun! Spre surprinderea mea, care am fost ultima oară la Timișoara în martie 2009, deci acum doi ani, Europeanul care era varză cu cârnați s-a preschimbat ca o omidă într-un fluturaș! În afară de porțiunea de 25 km dintre Drobeta Tr. Severin și Orșova, pe viaducte, cei 500 km sunt foarte-foarte buni! Drum ca-n palmă până la Slatina, idem până la Craiova, centură ocolitoare nouă aici, care m-a scutit de o porție de vomă prin oraș, apoi drum chiar și pe patru benzi până la Severin, defileul Orșova - Caransebeș ca-n palmă, la fel până la Lugoj, iar între Lugoj și Timișoara zici că e terminat ieri.
Dar... Există întotdeauna un dar... E un mic-mare inconvenient: radarele! În fiecare comună sau oraș prin care treci, trebuie să treci testul radarului. Nu sunt numai mașini de Poliție „la derută”, aruncate în stradă, sunt radare cu aparatele pornite! Și dacă vrei să scapi curat până la Timișoara, cea mai mare parte a drumului trebuie s-o parcurgi cu 60-70 km/h. Ca să nu mai spun că, între Lugoj și Timișoara, chiar și în afara localităților viteza e limitată la 70!
Așa că un drum de 500 km pe care, acum 2-3 ani, prin gropi și cu mii de înjurături, îl făceai în 6 ore maxim, acum îl parcurgi în minim 7 ore! Și atunci, stau eu și vă întreb: cum e mai bine? Drum curat ca lacrima, dar pe care mergi ca la înmormântare sau drum plin cu gropi și denivelări, pe care alergi fără teama că iei o amendă de 5 milioane?
Comentarii