O echipă ranga-ranga

Ieri am scris un articol pe blog despre FCSB și prezența steliștilor la Pitești. Apoi l-am distribuit pe Facebook. Din propria experiență știam că doar 10% dintre prieteni îmi citesc articolele de pe blog, prin urmare nu mă așteptam la mai mult de 20 de vizionări. De obicei, o postare de-a mea face 30 de vizionări în prima zi de la publicare, 50 în prima lună și apoi sare peste 100 în vreo 3 luni. Ieri seară însă, fără ca altcineva să-mi dea share, am constatat că articolul Atacul clonelor la soclul lui Dobrin înregistrase 410 vizionări! Recunosc că este un record în istoria de vreo 6 ani a blogului meu. Între timp, numărul cititorilor a sărit de 500. Practic, zvonul s-a propagat natural, nu digital.

Au apărut, cum era și normal, supărările. Au apărut atât la comentarii, cât și pe e-mail. Am fost făcut frustrat. Nu e o noutate, mi se spune des că sunt frustrat când vorbesc despre FCSB și, în timp, am descoperit că este singurul argument al steliștilor dacă vreau să intru în discuție cu ei. Sunt frustrat. Ok, să zicem, doar așa ca să tacă puțin din gură ofticații și să asculte ce am de spus în continuare.

Întâmplarea face ca în aceeași zi, dar spre seară, avocatul CSA Steaua, celebrul Talpan, cel care îi face zile fripte Dumnezeului Becali, să ceară FRF-ului RETROGRADAREA FCSB!!! Hopa... Alt frustrat bănuiesc, nu?

Povestea e veche și steliștii nefrustrați o cunosc prea bine. Actuala FCSB nu mai are dreptul de a folosi stema și numele Steaua, deci a pierdut dreptul de folosință al mărcii Steaua. Adevărul e că nu l-a avut niciodată, dar aici intrăm în detalii. Ca să fiu scurt și pe înțelesul nefrustraților, o să explic ce vrea și de ce vrea Talpan retrogradarea echipei lui Becali:

Până ieri, recunosc că nu am înțeles nici eu mare lucru din încrengătura de acte trimise spre judecată de către cele două părți. Până ieri, când prostul de Becali s-a dat de gol. El a spus că nu are nicio vină, fiindcă a cumpărat societatea de la Viorel Păunescu, cel care a intrat în posesia clubului de fotbal Steaua după ce Armata a pierdut dreptul, prin Legea Sportului, de a mai avea echipă profesionistă de fotbal. Doar amatoare, nu și profesionistă. Prin urmare, Păunescu ce a făcut? A pus el laba pe marca Steaua cu de la sine putere și a cerut la FRF și LPF afilierea ca un nou club profesionist, dar FĂRĂ ACORDUL SCRIS AL ARMATEI! Armata nu și-a dat acordul ca o nouă entitate să continue legendara-i tradiție. Dacă își dădea acordul, în ziua de azi nu mai exista niciun scandal. De asemenea, Armata avea dreptul de a înscrie o echipă Steaua în Liga a 2-a, care este o ligă rezervată echipelor amatoare, nu profesioniste. Dar nu a făcut-o.

Deci în momentul acela 0 (nici nu mai știu anul, dar este irelevant), clubul Steaua a pierdut dreptul de a mai activa în vreo ligă de fotbal. De ce a continuat în Liga 1? Asta numai federalii pot să spună, dar vor tăcea complice, fiindcă ceea ce au făcut ei a fost o infracțiune mai mare decât cea de la dezafilierea Craiovei lui Mititelu.

Și revin la Becali. El, întradevăr, are cea mai mică vină. El este un cumpărător de bună credință. E ca și cum a cumpărat o mașină furată. Dar în aceste cazuri, mașina furată revine la proprietar! Sorry folks, that's the law! Și legea nu e frustrată! Dacă e să-i acordăm circumstanțe atenuante, putem să spunem că el nu a știut nimic despre manevrele lui Păunescu. Dar am trăit și noi pe vremurile alea și ne aducem aminte că el de fapt a uneltit toată șmecheria. Dar să zicem că e un cumpărător de bună credință.

Ce a făcut Becali? A luat mașina, a tunat-o, a mai și reparat-o cu ranga, i-a schimbat frecvent piesele, a plimbat-o prin Europa, unde a mai făcut unele accidente, a ambalat-o tare pe drumurile de țară, apoi a lăsat-o pe mâna unor pițiponci cât timp s-a dus el să studieze la Facultate... Mașina încă merge. Dar proprietarul de drept își vrea mașina înapoi. Nu mai contează că i-a închiriat în trecut garajul în care să o țină, garaj pe care Becali l-a modernizat un pic pe banii lui. Omul vrea mașina furată. Asta nu înțelege, sau nu vrea să înțeleagă, Gigi Becali: că trebuie să dea înapoi ceva ce nu e al lui!

FCSB trebuie retrogradată! Asta spune Armata. Mașina trebuie radiată din circulație. Asta spune proprietarul. În lumea reală, mașinile furate se întorc la stăpân cu ajutorul poliției. În lumea fotbalistică, doar DNA-ul poate face curățenie.

Și acum revin la supărările celor care nu au fost de acord cu articolul meu de ieri. Vedeți domnilor că am dreptate când spun că nu ar trebui să vă lăsați copiii să devină fani FCSB? Să îl idolatrizeze pe Becali sau Rădoi? Ei sunt doar niște profitori (hai să nu le mai zic infractori), care nu au pic de respect pentru competiție și adversari. Copiii trebuie să își aleagă idoli cu coloană vertebrală, nu îmbârligători și aroganți, oameni ce fentează legea.

Ăsta a fost mesajul articolului de ieri, alături cu cel în care atrăgeam atenția că se pregătește datul lui Nicolae Dobrin jos de pe soclu. Dacă nici acum nu ați înțeles, atunci am un mesaj pentru voi: "Sus, sus, sus, sus!!!"

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!