Norocul lui Mutu, presa idioată din România. "Detalii incredibile"

Noaptea trecută a explodat bomba cu bătaia dintre Mutu și Ravanelli, povestită la un post tv francez de un fost coleg al Briliantului la Ajaccio. Am văzut cele 10 minute din emisiune și am citit transcrierea de pe reddit în engleză. Foarte interesant, erau acolo patru dintre foștii colegi ai lui Mutu pe vremea când era fotbalist: Leboeuf, Gallas, Petit și Zubar, autorul dezvăluirilor.
Mă așteptam ca presa de azi să rupă cu acest subiect. Când colo, câte un articol în gsp și prosport, "pitite" sub celebrele titluri capcană, care nu spun nimic, de fapt. Numărul scăzut al comentariilor și faptul că știrile de azi au mutat evenimentul în josul paginilor online îmi certifică faptul că s-a dus dracului presa.

Drept urmare, doi dintre prietenii cu care am stat azi de vorbă, Vlad și Răzvan, scăpaseră subiectul. A trebuit să le povestesc eu. Cum naiba să-l descoperi, dacă poartă titluri mediocre, făcute doar ca să agațe trafic, nu și cititori?

Prosport zice așa: VIDEO | Episodul neştiut în care a fost implicat Mutu! Replica românului pentru unul dintre cei mai mari jucători din istorie: "Eşti un nimeni acum!" Imediat, s-au luat la bătaie
GSP zice așa: VIDEO Bătaie între Mutu și un antrenor! A vorbit un fost coleg al "Briliantului": "I-a suflat fum de țigară în ochi și așa a început tot" » Detalii incredibile

În primul rând, remarcați că titlul acestui articol are 4 (patru) enunțuri! Dacă îl mai punem și pe cel cu VIDEO, se fac cinci! Din start l-ai amețit pe oricare cititor de bun simț care ar vrea să intre pe articol. Când vede cinci rânduri de titlu, a trecut automat în jos, nefiind interesat.

În al doilea rând, se evită în titlu exact intriga. Ceva-ceva scrie GSP la început ("Bătaie între Mutu și un antrenor"), dar se pierde în detalii inutile și termină cu eternul și inutilul "Detalii incredibile". Un fel de "Șoc" sau "N-o să-ți vină să crezi" ori "Nimeni nu și-ar fi închipuit". Doamne Sfinte, apără și păzește, încotro se îndreaptă presa noastră? Atât de slabi sunt redactorii în ziua de azi?

În al treilea rând, nu pot să nu remarc puzderia de semne, care mai de care mai inutile, dar care sunt creația noului mod de a face presă pe Facebook: |, », ghilimele, semne de exclamare, ce să mai... doar smiley-urile mai lipsesc. Dar sunt convins că or să apară și ele cât de curând.

Această modă a titlurilor capcană a fost lansată și este în continuare marca înregistrată gândul.info. O porcărie, dacă e să mă întrebați pe mine. Nu face altceva decât să ducă la îndobitocirea oamenilor, practic ei își bat joc de proprii cititori. De vreo 5-6 ani nu am mai intrat pe Gândul. Prima care a adoptat stilul a fost Sport.ro. De vreo 3 ani nu am mai intrat pe Sport.ro, cu părere de rău fiindcă e marcă ProTV.

Acum, pași către îndobitocire fac și celelalte două ziare online de sport. Mor de nervi când văd titluri gen Reghecampf taie în carne vie: "Asta am să fac!". Să muriți voi că așa a zis Reghecampf? "Asta am să fac"? Eu cred că a zis clar ce o să facă, dar voi nu băgați în titlu, de teamă că nu mai dă lumea click pe articol și nu mai faceți trafic!

Păi, băi deștepților, ideea este TOCMAI ca titlul să te bage în articol! Eu nu o să dau niciodată click pe un titlu de genul "Asta am să fac", ci o să dau click pe titlul care mă atrage. Așa se face jurnalistică, așa am învățat eu la școală! Cum ar fi ca Tolontan să fi titrat la ancheta cu Spitalul Malaxa ceva de genul: "Șoc! Un manager al unui spital a făcut asta"? Ce impact ar mai fi avut?

Revenind la povestea cu Mutu și Ravanelli. Norocul lui Mutu a fost că presa sportivă din România a luat-o rău la vale. Îmi aduc aminte că pe vremuri nu era atât de norocos și titlurile erau cam așa: "Mutu a bătut un ospătar"; "Mutu a făcut sex cu Laura Andreșan"; "Mutu a fost prins dopat". Cu "Detalii incredibile" a reușit să scape dintr-un scandal care nu i-ar fi făcut bine absolut deloc.

Și ca să nu ziceți că am vorbit ca deșteptul, iată și ce titlu aș fi pus eu poveștii acesteia: "Mutu s-a bătut golănește cu antrenorul Ravanelli". Ați fi dat click?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!