Cinstit = Corect, dar Corect = Cinstit?

Întotdeauna am avut de pierdut pe cinstea şi corectitudinea mea, de aceea în ultima perioadă am mai schimbat un pic macazul. Mi s-a spus mereu că "dacă eşti bun, eşti luat de prost". Am urât expresia asta ani de zile, dar mi-am dat seama că are un substrat foarte mare de adevăr. De ce? Pentru că sunt puţini care se gândesc la cei mulţi şi mulţi care se gândesc la cei puţini... Nu sunt de acord nici cu "totul pentru mine", dar mai bine "să plângă mă-sa decât să plângă mama". Hai că v-am omorât cu nişte zicale...

Fotbalul din nou mi-a deschis ochii! Asta ca să mai spună femeile că din fotbal nu înveţi în viaţă... Exemplul lui Dan Alexa mi-a întărit convingerile. Mi-a plăcut enorm de mult declaraţia dată de căpitanul lui FC Timişoara după victoria cu 2-1 a echipei sale în faţa CFR-ului! În timpul meciului, Alexa trebuia să înapoieze mingea ardelenilor, care o aruncaseră în aut pentru a permite intervenţia doctorilor la un coleg al căpitanului lui Poli. Dar acesta a şutat de la 40 de metri spre poartă şi a fost foarte aproape să dea gol! Normal că, dup-aia, s-au luat toţi la bătaie... Ei bine, la final Alexa a declarat clar şi cinstit: "În viaţa mea nu am fost fair-play! Îmi pare rău că nu am dat gol la acea fază"!

Iubesc momentele de sinceritate ale oamenilor! Pentru mine, valoarea unui om este dată de cinstea şi corectitudinea lui. Cum să nu-l apreciez pe Alexa pentru declaraţia dată? Sigur, dacă intru în substrat, Alexa nu a fost deloc fair-play, cinstit... Dar măcar recunoaşte şi, în plus, e de apreciat că face orice pentru echipa lui, chiar dacă apelează uneori la şiretlicuri.

Mi-aduc aminte şi de un derby Dinamo - Steaua din 1999 parcă... Atunci, la o fază asemănătoare din startul meciului, Mutu nu a înapoiat mingea steliştilor şi s-a dus să dea gol, fiind faultat în careu. A ratat penalty-ul, iar tensiunea deja existentă a explodat! Şi cel mai bun exemplu: nu mai recent de acum 1-2 săptămâni, Barcelona a egalat la Doneţk după un gol "lipsit de fair-play" al lui Messi.

Cum e mai bine atunci? Să fii corect şi să pierzi (cazul lui Lucescu şi Şahtior, pe de o parte şi al lui Messi şi Barcelonei, pe de altă parte), sau să fii deştept şi să tragi cu ai tăi (din nou cazul lui Messi şi al Barcelonei)? Parcă a doua variantă...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!