Giovani, my friend!

Gata, aşteptarea a luat sfârşit: Campionatul Mondial a început! Cu o mare surpriză!

Nu, egalul dintre Africa de Sud şi Mexic (1-1) nu poate fi considerat o surpriză, ci revelaţia pe care am avut-o: l-am revăzut pe simpaticul jucător mexican Giovani. Nu mai ştiam de mult nimic despre el, şi mi-am dat seama şi de ce: a început să fie cunoscut în fotbalul mare cu numele de Dos Santos, aşa cum de fapt a fost numit continuu şi de comentatorii Televiziunii Române.

L-am cunoscut pe Giovani Dos Santos în toamna anului 2007, atunci când am fost prima dată la Barcelona. Am dat mâna cu el şi i-am refuzat autograful, cretin ce sunt, pe vremea aceea el nefiind deloc cunoscut!

După ce am făcut turul stadionului Nou Camp, mă pregăteam să intru în magazinul oficial, când un zvon a creat panică printre vizitatori: jucătorii lui Rijkaard ieşeau de la antrenament. Din păcate, nu au fost prea mulţi, deoarece am nimerit în perioada în care toate vedetele Barçei erau plecate la loturile lor naţionale. Iar cei care au ieşit din garajul subteran, au făcut-o la volanul bolizilor lor cu geamuri fumurii. Singurul care a păşit printre noi a fost un tinerel subţirel, scund, bronzat, pe care nu-l cunoşteam. Avea doar un necessaire Nike în mâini şi părea stingher. Cineva chiar de lângă mine l-a strigat "Giovani", iar acesta a venit la un metru de mine! A dat mâna cu spaniolul şi apoi şi cu mine, crezând probabil că suntem prieteni. Au vorbit cei doi vreo juma de minut, Giovani săracu' era cu faţa şi la mine, numai că eu nu vorbeam cu el! Şi nici măcar la final nu i-am oferit programul de vizită ca să-mi dea autograf, deşi "prietenul" meu a făcut-o!

După o perioadă scurtă a debutat la Barcelona, era chiar genul lui Messi, dar nu ştiu de ce nu a primit mai multe şanse de la Guardiola, cel care i-a succedat lui Rijkaard, mai ales că la finele sezonului a dat şi un hattrick! Probabil că Pep a considerat că are prea mulţi jucători de aceeaşi factură în lot, Messi, Giovani, Pedro şi Bojan Krkic... Acum văd că a ajuns la Galatasaray, dar părerea mea e că ar putea juca din nou foarte bine în Spania. Baftă, my friend!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!