Jurnal Mondial (3)

Ok, s-a terminat faza grupelor, deci se pot trage nişte concluzii, pe care am să le înşir la liniuţă, ca să fie uşor citibile.

- Italia, o cizmă! - Dacă la francezi mă aşteptam şi mă bucur că au ieşit din joc, la italieni nu mă aşteptam. Nu am fost niciodată un fan al fotbalului italian, fiindcă nu are ce să-mi placă acolo. Ei nu joacă fotbal, sportul lor naţional e anti-fotbalul. Dar nici nu pot spune că i-am urât sau le-am ţinut "zbârca"... Păcat că au părăsit campionatul pe uşa din dos. Sunt mai multe cauze, nu le ştiu, dar faţă de echipa foarte bună din urmă cu patru ani au pierdut nişte jucători importanţi: Totti, Toni, Buffon, Inzaghi, Del Piero... Nu sunt chiar aşa uşor de înlocuit aceşti titani.
- Olanda, în grafic - Da, aşa cum am spus la început, favoritele mele de suflet sunt Olanda şi Portugalia. "Portocalele mecanice" chiar au fost mecanice, n-au mai lăsat la voia întâmplării ultimul meci, aşa cum a făcut Van Basten la EURO. El a vrut să odihnească titularii în meciul cu noi, Olanda fiind calificată după două meciuri, iar titularii s-au odihnit aşa de mult, că s-au trezit după ce au fost eliminaţi de ruşi! Cu Camerunul au intrat titularii, după care şi-a făcut apariţia şi Robben. Oau, ce grea echipă!
- Portugalia, o dezamăgire - Sigur, portughezii s-au calificat, dar ce naşpa! Au jucat bambilici cu Brazilia, când întregul mapamond aştepta acest meci. Dacă de la Brazilia lui Dunga se aştepta acest lucru, ei dorind să-şi conserve primul loc, pe portughezi nu i-am înţeles! În loc să forţeze să câştige, ca să termie grupa pe primul loc şi să evite Spania în optimi, Cristiano Ronaldo şi ceilalţi s-au angrenat într-un mini-blat. Mi-e lehamite. Ce cred portughezii, că pot să-i bată pe ceilalţi iberici, pe spanioli? Vai de ei! Sper pentru ei, dar e greu.
- America de Sud, o forţă - Da, toate echipele din America de Sud merg mai departe: cinci din cinci! Bine, o să cearnă sita acum, în primul rând fiindcă Brazilia va juca cu Chile, dar e de lăudat! Oricum, toată lumea mizează acum pe o finală Argentina - Brazilia, fiindcă cele două sunt pe părţi diferite de tablou, dar despre fazele eliminatorii o să mai vorbim. Dacă celor cinci le adăugăm şi pe cele două din America de Nord (SUA şi Mexic), ajungem la concluzia că America a depăşit Europa la acest campionat, chiar dacă bătrânul continent are tot şapte echipe calificate. Însă America are 7 din 8, iar Europa 7 din 13!

Ar mai fi multe de spus, dar mă întind prea mult. Despre cât de proşti au fost elveţienii, cât de slabe au fost echipele africane, cât sunt de în urmă amatorii nord-coreeni, etc. Aşteptăm optimile, de unde sper să se califice Mexic, SUA, Argentina, Anglia, Olanda, Paraguay, Brazilia şi Portugalia (sau Spania, mi-e aproape egal).

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!