4 kile-n 4 zile

Când vine vorba de diete, nu cred că mă mai surprinde ceva, fiindcă le-am încercat pe toate și niciuna nu a dat roade. Prin urmare, dacă cineva mi-ar spune că aș putea să dau 4 kilograme jos în 4 zile aș zice "Ooook, putem vorbi despre altceva?". Și totuși mie mi s-a întâmplat! Și chiar fără să vreau, fiindcă nu intenționam în niciun caz să slăbesc.

Nu o să vă plictisesc cu istoricul dietelor mele, vă spun doar atât: în februarie anul ăsta am decis să fac o schimbare majoră în programul meu de sport și să urmez strict cele 60 de zile de Insanity ale lui Shaun T, un cunoscut instructor de fitness american. La sfârșitul lunii aprilie l-am terminat și am tras linie: am plecat de la 84 de kilograme și am ajuns la 82. Hmm, cam mult chin pentru doar două kile, nu? Ideea e că în același timp, masa mea musculară a crescut foarte, foarte mult. Deci, chiar și dacă aș fi vrut să slăbesc câteva kilograme, nu prea aș mai fi avut de unde să dau jos, hai, maxim până în 80. Acum, mă concentrez pe alergări (3 pe săptămână), intercalate de HIIT și X-Body.

Cât privește hrana (o să revin asupra acestui subiect într-o altă postare în care să vă învăț ce și cum să mâncați), ea este una sănătoasă, fără fast-food, dulciuri sau alte feluri de junk-food, fără băuturi alcoolice. Totuși, de ceva timp mă bătea ideea unei cure de detoxifiere, dar nu pentru că aș fi vrut să slăbesc, ci aș fi vrut să transform corpul meu din stadiu acid în alcalin, pentru a rezolva unele erupții care îmi apar pe față din când în când. Astfel că m-am pus pe documentat pe google și youtube și am ajuns să încropesc o cură bazată pe cinci sucuri, pe care să le beau zilnic.

Et, voila! Fără să vreau acest lucru cu adevărat, duminică de dimineață m-am trezit cu 4 kile mai puțin pe cântar, acum am 78. Și poate ar fi fost mai multe, dar nu am renunțat la câte o prostioară pe zi, asta ca să nu mă descurajez pe parcurs. Am mâncat două înghețate de la McDonald's, McSundae cu caramel și extra-toping, într-o zi am halit o juma de pâine de la Lidl, Pâinea Pădurarului, iar în altă zi am băgat niște sticksuri cu susan de la Carrefour.

Ca să nu mai lungesc vorba, iată cele cinci sucuri, pe care le-am și denumit, ca să le diferențiez:

1. MORNING JUICE
Este sucul de dimineață, pe care îl beau până ce îmi iau cafeaua. Este în întregime din fructe (sucurile preponderent din fructe se beau în prima parte a zilei) și îmi asigură vitalitatea.
- 1 gref
- 1 portocală
- 1 măr verde
- 1 kiwi

2. TASTE JUICE
Este cel mai gustos, de-abia aștept să-l iau. În jur de ora 11 îl beau și mă binedispune teribil. În principiu, după aceste două sucuri nu mai am nevoie de nimic până la ora 17, dar ca să nu ies din program, la ora 14-15 vine rândul celui de-al treilea.
- 1 portocală
- 1 măr verde
- 1 morcov
- 1 cm ghimbir

3. SURPRISE JUICE
Ăsta e o combinație nebună între fructe și legume, este atât de sățios încât dupa ce îl beau, parcă am mâncat două fripturi de porc. E important de știut că în cele patru zile de cură nu mi-a fost absolut deloc foame, deci nu m-am înfometat, așa cum se întâmplă în orice dietă minune.
- 1 mână spanac
- 1/4 țelină mare
- 1 măr verde
- 2 sfecle roșii mici spre medii
- 1 cm ghimbir
- 2 ridichii
- 1/2 castravete
- 3 morcovi
- 1 lămâie

4. DR. OZ JUICE
Așa cum îi zice și numele, este o rețetă originală Dr. Oz. Sincer, o fi bun pentru detoxifiere, dar ca gust nu m-am omorât după el. În plus, iese și destul de mult, deci să tot bei...
- 2 mâini spanac
- 1/2 castravete
- 1/2 leg. pătrunjel
- 1/4 țelină mare
- 1 mână mentă
- 3 morcovi
- 2 mere verzi
- 1 portocală
- 1 lămâie
- 1/4 ananas

5. DETOX JUICE
Ăsta cică e "mama sucurilor" de detoxifiere, e special conceput pentru a fi băut seara, atunci când sunt recomandate doar legumele verzi. Nu pot contrazice legenda, mai ales că scaunele de dimineață sunt atât de curate încât zici am băut ambrozie și am mâncat lauri toată viața.
- 6 frunze mari de salată
- 1 mână spanac
- 1/2 castravete
- 1/2 avocado
- 1 morcov mic
- 1/2 lămâie.

Vă spun sincer că nu m-am simțit slăbit sau amețit niciodată, nu am avut pofte de ciocolată sau să poftesc la mâncare. Din păcate, nu am putut să beau apă atât cât trebuie (2 litri, chiar și corpul cere, nu spun asta doar că așa e cool), dar asta e o problemă veche la mine, nu prea pot să beau apă.

Sigur, ați putea spune că eu și fac sport, și de-aia am dat 4 kile jos. Probabil, dar eu am 10% grăsime în corp, în timp ce un om normal are de la 20% în sus, deci plaja e complet diferită. Dar nici nu vă spun să rămâneți pasivi. Recomand plimbări de 5 km pe zi, atât de plăcere, cât și înlocuirea mașinii sau autobuzului (măcar o stație încercați să o mergeți pe jos). Este posibil să vă simțiți obosiți, dar odihna e cel mai puternic "drog" al sportivului, astfel că nu ezitați să trageți un pui de somn la prânz sau să vă culcați mai devreme seara.

Vă mai dau un sfat și cu asta închei. Știu, aveți serviciu și e greu să vă preparați sucurile, dar dacă vă organizați un pic, totul devine extrem de simplu. De exemplu, faceți toate cumpărăturile o singură dată și pastrați toate fructele și legume la îndemână. Puteți face toate sucurile necesare unei zile ori în seara precedentă, ori dimineața, astfel că nu mai sunteți nevoiți să spălați aparatul de atâtea ori.

Și ar mai fi ceva: s-ar putea să nu dețineți un storcător de fructe. Nu disperați, nu trebuie neapărat să faceți o investiție de 2-3 milioane. Mergeți în Carrefour și vorbiți cu cei de acolo, sunt două puncte unde se fac sucuri, rugați-i să vă facă aceste sucuri în aparatele lor, contra unei sume modice. Voință să fie, că soluții se găsesc.

Mult succes! Chiar aș fi curios să aflu dacă cineva mi-a urmat sfaturile și ce rezultate a obținut!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!