Cât e şpaga, frate?
Stau pe o terasă în centrul Bucureştiului. Frumuşică... Destul de scumpă pentru amplasamentul ei, adică pe trotuarul unei străzi extrem de aglomerate... Stradă pe care se circulă cu greu, fiindcă sunt maşini parcate şi pe o parte, şi pe alta.
Pe căldura asta, singurii care se zbat sunt nişte ţigănuşi, care caută locuri goale de parcare şi îi direcţionează din mişcări ample pe şoferii care doresc să oprească. Ştiţi fenomenul... Dacă nu v-aţi lovit direct de el, măcar de la ştiri sau din articolele de ziar.
După vreo juma de oră de privit această activitate intensă, mă decid să fac nişte calcule şi să sondez puţin piaţa câştigurilor. 2 din 3 şoferi le dau şmecheraşilor ăstora bani. 5 sau 10 lei, în funcţie de cât are omu' schimbat. Ţiganii nu întind mâna, dar din priviri te obligă să-i dai ceva... Unul din trei le dă cu flit. Curajoşi tipi, dar cam puţini. Pe străduţa asta, până la un cot, dincolo de care nu mai văd, sunt parcate 75 de maşini. Deci 50 de şoferi plătesc între 5 şi 10 lei. Deci câştigul mardeiaşilor, zilnic, este:
Pe căldura asta, singurii care se zbat sunt nişte ţigănuşi, care caută locuri goale de parcare şi îi direcţionează din mişcări ample pe şoferii care doresc să oprească. Ştiţi fenomenul... Dacă nu v-aţi lovit direct de el, măcar de la ştiri sau din articolele de ziar.
După vreo juma de oră de privit această activitate intensă, mă decid să fac nişte calcule şi să sondez puţin piaţa câştigurilor. 2 din 3 şoferi le dau şmecheraşilor ăstora bani. 5 sau 10 lei, în funcţie de cât are omu' schimbat. Ţiganii nu întind mâna, dar din priviri te obligă să-i dai ceva... Unul din trei le dă cu flit. Curajoşi tipi, dar cam puţini. Pe străduţa asta, până la un cot, dincolo de care nu mai văd, sunt parcate 75 de maşini. Deci 50 de şoferi plătesc între 5 şi 10 lei. Deci câştigul mardeiaşilor, zilnic, este:
7,5 lei (media plăţii) x 12 ore (între 8:00-20:00) x 50 şoferi = 4.500 lei
Fraţilor, deci ăştia fac 45 de milioane zilnic pe o singură străduţă din Bucureşti! Şocat după acest calcul minim, zic eu, fiindcă eu cred că sunt şi mai mari câştigurile, mă uit după aparatele de taxat ale Primăriei. Nu există! Cum, Primăria Bucureşti nu taxează parcarea în oraş? E posibil aşa ceva? Până şi în Piteşti se taxează cu 1 leu pe oră, şi mi se pare foarte civilizat pentru oamenii civilizaţi să dea 1 leu, dar să-şi ştie maşina în siguranţă. În schimb, văd panouri peste tot cu parcarea interzisă. Da, da... De parcă ar ţine cineva cont de ele.
Normal, imediat îmi vine în cap întrebarea: Frate, cât o fi şpaga lunară? Şi unde se duce, pentru ca primarul, viceprimarii, primarii de sector, Consiliul Bucureştiului şi toate organele de conducere ale Capitalei, din tot spectrul politic, să închidă ochii?
Vă daţi seama cât ar fi încasările Primăriei, dacă bucureştenii i-ar scuipa între ochi pe ţiganii ăştia împuţiţi şi ar plăti 2 lei pe oră la aparatele de taxat?
În primăvară am fost la Szeged, în Ungaria. Acolo o oră de parcare e aproape 10 lei şi, dacă nu ai cumpărat tichetul de la chioşcurile de presă, te-a luat dracu'! Poţi să-ţi vinzi maşina liniştit ca să-ţi plăteşti amenda. Ungurii te amendează cu câteva zeci de milioane bune şi dacă ai pus tichetul în aşa fel încât să nu poată fi citit bine prin parbriz! Dar stai, vorbim deja de altă ţară şi altă civilizaţie...
Comentarii