Calvarul Disney





Numai cine nu are copii nu stie ce patimi are un tata lunea dimineata, pana dupa pranz... De pe data de 1 iunie, ziarul Adevarul s-a gandit ca ar fi bine sa ne ocupe noua, parintilor, prima zi a saptamanii, de parca nu ar fi fost si asa destul de greu sa luam in piept lunea... Impreuna cu ziarul, in fiecare luni apare o carte de la Disney, probabil ca stiti reclama data in exces pe programele tv. A inceput cu Cartea Junglei, sunt 12 in total, ultima programata fiind undeva la sfarsitul lunii august, Bambi.



Niciodata nu as fi crezut ca va trebui sa iti pui in miscare toate relatiile posibile pentru a intra in posesia acestei carti, de a apela la toate subterfugiile economiei de piata si de a pierde timp si nervi pentru ca, in sfarsit, sa iti faci copilul fericit! Asta, in ciuda faptului ca povestile respective sunt cunoscute si para-cunoscute, desenate, vizionate la DVD, citite si res-citite... Si, de asemenea, in ciuda faptului ca Adevarul tipareste un numar destul de mare de carti, numai ca acestea se dau, pur si simplu, pe sub mana, ca painea calda pe timpul lui Ceausescu!



Ieri, de exemplu, a fost Cenusareasa. Daca nu ai stabilit o relatie de afaceri cu un vanzator de la taraba, lucru pe care eu nu l-am facut dintr-un anumit motiv, esti un om mort! N-ai aproape nicio sansa ca sa iei cartile respective. Cum spuneam, nu am stabilit de la inceput o relatie fiindca primele doua carti se aflau deja in biblioteca Erikai, luate cu 1-2 ani in urma de la Diverta, asa ca nu a mai fost nevoie sa le iau. Dar ghinion de nesansa: toate listele s-au completat, iar absolut toate cartile care vin acum, sunt deja date!



De dimineata am luat tarabele la puricat. "Mai aveti cartea de la Adevarul?", am pus intrebarea asta cred ca de 50 de ori, si de fiecare data mi s-a raspuns cu "nu". Unii nici n-au mai raspuns, si undeva catre mijlocul zilei considerau ca e de ajuns sa imi zugraveasca un zambet ironic pe fata, ca sa-mi dau seama... Din fericire am gasit pe cineva care mi-a spus ca are cateva, sa trec mai tarziu pe acolo, ca in cazul in care nu apare cineva de pe lista, imi da mie cartea, dar "Va costa mai scump"! Deci, o lista la lista! Normal ca am fost de acord si am trecut pe la ora 14:30, dar omul zice: "E prea devreme". Si atunci intru in vorba cu el, ca sa-i smulg informatii despre cum as putea patrunde si eu in aceasta casta secreta...



"Si oricum nu v-as da cartea, ca sunteti stelist", imi da cu paru'n cap omu' la un moment dat! "Aoleu, mare greseala", ii zic, "asta e tricoul Barcelonei, cu stema originala!". Sa-mi zica mie de Steaua, eu, un dinamovist adevarat! Dar totul a fost spre bine, fiindca am intrat in posesia cartii cu Cenusareasa! Contra extra-cost, normal, asta nu se discuta... Si fara sa mai am acces la lista lui cu cartile viitoare... "Sefu', eu primesc 50 de carti, dar am lista de asteptare de inca pe atata", ma descurajeaza omul...



Si uite asa, in fiecare luni va trebui sa fac maratonul saptamanal pentru o carte pe care copilu' o cere ca din gura de sarpe, dar pe care o rasfoieste de 2-3 ori si apoi o arunca in biblioteca...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!