Corvoada omului bolnav

Stiam cate ceva, auzisem de la Mircea Badea si de la cunoscuti, dar nu-mi imaginam ca sistemul sanitar romanesc este atat de defect... Din fericire, nu am avut in ultimii 15-20 de ani probleme de sanatate atat de mari, si nici ai mei, incat sa fiu nevoit sa stau la cozi in fata cabinetelor medicale. De asemenea, nu stiam nici cum se elibereaza si se folosesc retetele compensate, gratuite sau mai stiu eu cum. Dar azi am vazut o parte a cancerului generalizat din acest sistem.

A trebuit sa alerg cu socrii pe la doctori, deh ei sunt mai batrani si mai au nevoie de consultatii, de retete, de analize si alte alea. Sculati de la ora 5 dimineata si postati in fata cabinetului de la Centru de Diagnostic pe la 6 si ceva, oamenii saracii au indurat multe umilinte. Hai sa nu zicem neaparat ca de la doctori, cat mai ales de la asistente si alti pacienti, si ei disperati sa nu piarda randul, fiindca si ei se chinuie pentru o amarata de reteta. Dupa pranz am crezut ca s-a sfarsit calvarul, numai ca apoi a trebuit mers la medicul de familie, care sa dea trimiterea catre un centru de recoltari de sange. Cozi, nervi si pe aici, tensiuni inutile pentru niste oameni care oricum stau destul de rau cu inima si sanatatea.

Si cand credeam ca aproape s-a sfarsit, adica a mai ramas doar sa mergem sa luam programarea pentru analize, exact atunci a venit lovitura in moalele capului! Cica sunt locuri la Laboratorul de analize abia pe 3 august! Poftim? 3 august? Adica peste o luna si jumatate? Da, 3 august!

Cum dracului cred guvernantii sau cei din sistem ca un om, care se prezinta la doctor fiindca il doare ceva si nu din hobby, poate fi multumit cu un asemenea raspuns? Adica eu ma duc la medic pentru a vedea ce ma doare, iar el imi zice: "Buuun, ia sa vedem ce ai. Stai jos. Acum iesi afara si intoarce-te peste o luna juma' si-ti zic atunci!". Culmea e ca pe 3 august, trimiterea nu va mai fi valabila, fiindca ea e buna doar o luna, asa ca va trebui reluata corvoada de azi!

Umilinta, numele tau este Romania!

PS - Socrii mei nu erau impacientati deloc, ba chiar pareau multumiti. Cica se putea si mai rau, sa le vina randul prin septembrie...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!