Capitala dauneaza grav sanatatii

Azi am fost la Bucuresti, m-am trezit la 5 de dimineata si m-am intors pe seara, asa ca sunt prea obosit si nervos cu nervii ca sa mai fac recenzia la filmul "The Ugly Truth / Adevarul gol-golut", pe care l-am vazut marti. Ma culc devreme ca sa-mi revin, pentru ca joi trebuie sa aberez la greu...

Fiind ultimul samaritean in viata, am acceptat sa duc pe cineva la clinica Medlife, din Giulesti. Vin in Bucuresti in medie de 2 ori pe luna si de fiecare data plec disperat din cauza traficului, mizeriei, nesimtirii si a tuturor nenorocirilor ce se intalnesc la tot pasul, in Capitala. Si, obligatoriu, cu o insuportabila durere de cap...

Nu aberez acum pe marginea fiecarei teme, e prea tarziu si sunt prea multe de zis, dar nu ma pot abtine de la un comentariu legat de traficul infernal din Bucuresti. Nu e posibil ca in zeci de ani nimeni sa nu faca nimic pentru fluidizarea traficului! E inuman, e injositor, e o batjocura ce se intampla pe strazile din Bucuresti! Azi am facut aproape 2 ore de la intrare si pana pe Calea Grivitei, un traseu de maxim 10 minute in mod normal. Totul blocat pe 3-5 km... Erau momente cand oamenii se dadeau jos din masina ca sa-si cumpere covrigi, am vazut soferi motaind la volan ca in metrou sau citind carti, se inainta 1 metru in 5 minute! Stiam ca asa se va intampla, asa cum stiu si bucurestenii... Si ei, ca si mine, au plecat muuult mai devreme de acasa, calculandu-si timpul in asa fel incat sa nu intarzie. Insa, spre deosebire de mine, care vin periodic, injur si plec, partenerii calvarului de azi sunt blestemati pe viata!

N-o sa fac acum ca Mircea Badea, aruncand vina pe sistem. Asta e clar, e atat de multa hotie, prostie si nesimtire la varf incat nu se va face niciodata nimic pentru rezolvarea traficului in Bucuresti. E nevoie de parcari, infrastructura, pasaje, sisteme inteligente de fluidizare, etc, prea multe... Eu cred ca solutia e la indemana localnicilor, numai ca bucurestenii (smecherii cu multi cai putere, nu toti) sunt prea ingamfati, prea aroganti, prea fitosi, prea ignoranti, etc, pentru a lua in mana problema...

Din punctul meu de vedere, solutia e simpla: cel putin un sfert sa lase masina acasa si sa ia mijloacele de transport in comun pana la serviciu! Dar pentru multi dintre ei, e degradant sa te plimbi cu autobuzul! Va spun caz concret: intrebat de mine de ce nu ia tramvaiul 41, ca sa ajunga la serviciu in 20 de minute in loc de o ora jumate, un prieten (manager la o companie multinationala) mi-a raspuns cu multe argumente - i se ia masina de serviciu, se poate intalni cu subalterni sau cunoscuti care vor rade de el si nu poate cara laptopul pe autobuz!

Am circulat cu autobuzul si trenul la Barcelona, Roma, Paris, Viena, Geneva, Zurich, Munchen si alte orase europene si n-am descoperit atata prostie ca la noi. Oamenii isi scot laptopurile pe genunchi si stau pe internet intre statii fara pic de rusine. In aceste orase n-ai sa auzi de blocaje in trafic (poate la Roma, dar acolo sunt 350.000 de romani), pentru ca sunt foarte putine vehicule pe strazi: doar autobuze, taxi-uri, scutere, masini de marfa si autoturisme aflate in tranzit. Daca la altii se poate si la noi nu, atunci diferenta e de civilizatie: ei savanti, noi babuini!

Noroc cu VIBE FM!

Comentarii

Geocer a spus…
Mie mi-e sila sa merg cu masina prin Bucuresti. De multe ori o las in parcare la Metro Militari, ma duc pe jos pana la metrou si de-acolo nu mai am treaba. Ma duce metroul oriunde vreau sa ajung.
giulia a spus…
da.prostie ca la noi, nicaieri.
Iulia a spus…
Ia imagineaza-ti mataluta ca ai locui in minunatul Bucuresti. Masina nu am, exact din considerentele descrise de tine. Nu imi iau masina sa ma conste nu stiu cat pe an asigurarile si sa o tin in fata blocului, pentru ca la serviciu ajung in 3 ore cu masina si in 45 de min cu metroul. Din pacate si metroul sta intre statii, tramvaiul merge super greu din cauza ca se circula si pe linie si tot asa. Cautam alternative, eu si cu al meu sot, dar inca nu am gasit pe partea de slujbe, ca maine ne-am muta in alta parte!
Andrei Răduţu a spus…
Cum s-ar spune..."tipic romaneste"..trista treaba:D

Postări populare de pe acest blog

JURNAL DE CĂLĂTORIE (10): Djurgarden

Am învins balaurul Helicobacter pylori!

Piteștiul nu e în Oltenia!